ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Η Κομισιόν καθορίζει κανόνες για τη χρήση υδρογόνου στις μεταφορές

Τα κόστη παραγωγής του υδρογόνου έχει μειωθεί κατά 60% τα τελευταία 10 χρόνια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι θα μειωθούν κατά το ήμισυ το 2030 σε σύγκριση με τις τιμές που ισχύουν σήμερα.

Μόνο το υδρογόνο που παράγεται από ανανεώσιμη και όχι από πυρηνική ενέργεια θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μετακινήσεις για να μειωθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε δύο νέους νόμους που θα βοηθήσουν τους στόλους να αξιολογήσουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα του υδρογόνου ως καυσίμου οδικής κυκλοφορίας. Κυρίως στις μεταφορές όπου οι ανάγκες είναι αυξημένες και οι λύσεις θα πρέπει να είναι άμεσες και συμφέρουσες.

Το υδρογόνο προσφέρει παρόμοια αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού με το ντίζελ, γεγονός που το καθιστά ελκυστική επιλογή για επαγγελματικούς στόλους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να διασφαλίσει ότι το υδρογόνο που θα χρησιμοποιείται θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σήμερα το υδρογόνο με βάση τα ορυκτά κοστίζει περίπου 1,5 ευρώ το κιλό εντός της ΕΕ ανάλογα με τις τιμές του φυσικού αερίου, ενώ το ανανεώσιμο υδρογόνο κοστίζει από 3,5 έως 5,5 ευρώ το κιλό.

Ωστόσο, το κόστος των ανανεώσιμων πηγών υδρογόνου μειώνεται γρήγορα. Τα κόστη παραγωγής του υδρογόνου έχει μειωθεί κατά 60% τα τελευταία 10 χρόνια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι θα μειωθούν κατά το ήμισυ το 2030 σε σύγκριση με τις τιμές που ισχύουν σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι σε περιοχές όπου η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι φθηνή, οι ηλεκτρολύτες που είναι απαραίτητοι για τις χημικές αντιδράσεις αναμένεται να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν ως προς την τιμή το υδρογόνο με βάση τα ορυκτά μέχρι το 2030.

Χωρίς αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές υπάρχει ο κίνδυνος η νέα τεχνολογία να βασιστεί στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ορυκτά. Το υδρογόνο είναι πιο μακροχρόνιο και πιο εύκολο στη μεταφορά από την αποθήκευση μπαταρίας και αυτό του δίνει ακόμη ένα πλεονέκτημα.

«Παραμένει σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι η παραγωγή υδρογόνου δεν θα πραγματοποιείται σε ώρες που η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να είναι λίγη. Ο αριθμός των ωρών παραγωγής υδρογόνου είναι, επομένως, περιορισμένος προκειμένου να αποφευχθεί η παραγωγή κατά τις ώρες που η ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι ελλιπής και ακριβή», ανέφερε, σε έγγραφό της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Παγκόσμιο φόρο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προτείνει το ΔΝΤ

Το Ταμείο σημειώνει ότι αρκετές χώρες επικεντρώνουν σε μεγάλο βαθμό την πολιτική τους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε δημόσιες επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση και επιδοτήσεις των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
energeia_ape
ΔΙΕΘΝΗ

Υπέρ της «δίκαιης» κατανομής κόστους για τις ΑΠΕ το γερμανικό ΥΠΟΙΚ

Η διαμάχη μεταξύ των βόρειων και των νότιων κρατιδίων έχει ενταθεί πρόσφατα, με τους κατοίκους των βόρειων να διαμαρτύρονται για τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή τους, παρά τη φθηνότερη παραγωγή αιολικής ενέργειας εκεί.