Επιστρέφουν στις αγορές οι πλούσιοι καταναλωτές της Κίνας μετά την άρση της πολιτικής κατά της Covid-19 και μάλιστα στα είδη πολυτελείας όπως αναφέρει ο όμιλος της Louis Vuitton.
«Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε σίγουροι, πράγματι αισιόδοξοι για την Κίνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της LVMH Bernard Arnault κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εταιρείας. «Στο Μακάο, όπου οι Κινέζοι μπορούν πλέον να ταξιδεύουν, η αλλαγή είναι αρκετά θεαματική. Τα καταστήματα είναι γεμάτα και έχει επιστρέψει πραγματικά πολύ δυναμικά».
Ο Arnault εκτίμησε ότι το 2023 «θα είναι μια εξαιρετική χρονιά».
Ρεκόρ πωλήσεων και κερδών
Η LVMH ανακοίνωσε το δεύτερο συνεχόμενο έτος ρεκόρ πωλήσεων και κερδών, με τα έσοδα του 2022 να αυξάνονται κατά 23% στα 79,2 δισ. ευρώ, ή περίπου 86,2 δισ. δολάρια. Τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 17% σε 14 δισ. ευρώ, ή περίπου 15,2 δισ. δολάρια.
Η επιστροφή του Κινέζου καταναλωτή πολυτελείας είναι το βασικό ερώτημα για την παγκόσμια βιομηχανία πολυτελείας το 2023, καθώς οι οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης επιβραδύνονται. Οι μετοχές της LVMH, της Richemont, της Kering και άλλων μεγάλων ονομάτων πολυτελείας έχουν εκτοξευθεί αυτόν τον μήνα λόγω των ελπίδων για ταχεία ανάκαμψη της δαπάνης πολυτελείας στην Κίνα, η οποία αντιπροσώπευε το ένα τρίτο όλων των πωλήσεων πολυτελείας πριν η πανδημία αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες.
Ο οικονομικός διευθυντής της LVMH Jean-Jacques Guiony προειδοποίησε ότι ενώ η ανάκαμψη ήταν ισχυρή τον Ιανουάριο, «δεν έχουμε επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Είμαστε πολύ μακριά από αυτό».
Ωστόσο, η συγκρατημένη αισιοδοξία της LVMH απηχεί τα θετικά σχόλια νωρίτερα αυτό το μήνα από την Burberry και τη Swatch.
Η Burberry αναφέρθηκε σε «πολύ ελπιδοφόρα σημάδια στην Κίνα» μετά από έναν δύσκολο Δεκέμβριο, ενώ η Swatch δήλωσε ότι «η αύξηση των πωλήσεών της τον Ιανουάριο στην Κίνα ενισχύει την προσδοκία του ομίλου να στοχεύσει σε ένα έτος ρεκόρ το 2023».
Ορισμένοι αναλυτές λένε ότι η επαναλειτουργία της Κίνας θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια στιγμή "big bang" για την πολυτέλεια - οδηγώντας τις πωλήσεις στη χώρα καθώς και στην Ευρώπη, καθώς οι Κινέζοι τουρίστες επιστρέφουν στο Παρίσι, το Μιλάνο και το Λονδίνο αυτό το καλοκαίρι και ψωνίζουν είδη πολυτελείας.
«Αν ξαναρχίσουν τα ταξίδια και κατευθυνθούν προς τις χώρες που τους προσελκύουν, πιθανότατα θα έρθουν στη Γαλλία και είμαστε έτοιμοι να τους υποδεχτούμε», δήλωσε ο Arnault.
Η Bain & Co εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ειδών πολυτελείας θα αυξηθούν κατά 22% το 2022, ξεπερνώντας τα 380 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις ΗΠΑ να αντικαθιστούν την Κίνα ως κορυφαία αγορά. Ακόμη και αν η Κίνα ανακάμψει, η αύξηση των πωλήσεων πολυτελείας είναι πιθανό να είναι πιο αργή φέτος. Η Bain εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μπορούσαν να αυξηθούν μεταξύ 3% και 8% το 2023, ανάλογα με την επαναλειτουργία της Κίνας και τις ΗΠΑ.
Υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι η αμερικανική αγορά επιβραδύνεται. Η LVMH ανακοίνωσε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7% στις ΗΠΑ κατά το τέταρτο τρίμηνο, μια απότομη επιβράδυνση από την ανάπτυξη 26% και 22% κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους.
Ο Guiony, ωστόσο, δήλωσε ότι οι μειώσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις ευνοϊκές συγκρίσεις των δύο πρώτων τριμήνων και στην αύξηση των Αμερικανών που εκμεταλλεύτηκαν το ισχυρό δολάριο για να αγοράσουν είδη πολυτελείας στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Είπε ότι οι πωλήσεις της Sephora - του λιανοπωλητή ομορφιάς που ανήκει στην LVMH - δεν έδειξαν σημάδια καταναλωτικής αδυναμίας στις ΗΠΑ και είχαν «υψηλή ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο».