Συνεχίστηκε και στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης η πολύ θετική εικόνα για τον ισπανικό όμιλο ένδυσης Inditex, με τις πωλήσεις και τα κέρδη να αυξάνονται με διψήφιο ποσοστό. Καταγράφοντας θετικές επιδόσεις σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές που ο όμιλος δραστηριοποιείται, οι πωλήσεις του ενισχύθηκαν κατά 19% το φετινό εννεάμηνο, αγγίζοντας τα 23,1 δισ ευρώ, στο τέλος του Οκτωβρίου, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 3,1 δισ ευρώ, αυξημένα κατά 24% συγκριτικά με πέρσι.
Επιπλέον, τα κέρδη EBITDA του ισπανικού ομίλου ενισχύθηκαν κατά 20% το υπό εξέταση διάστημα, διαμορφούμενα σε 6,5 δισ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,0 δισ ευρώ, αυξημένα κατά 25% συγκριτικά με το περσινό εννεάμηνο. Ο όμιλος είχε εντούτοις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες κατά 17%, σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό ωστόσο έναντι της αύξησης του τζίρου, ενώ η καθαρή του θέση αγγίζει πλέον τα 10 δισ ευρώ. Η θετική πορεία συνεχίζεται και στο διάστημα μεταξύ 1ης Νοεμβρίου και 8 Δεκεμβρίου, με τις πωλήσεις να βελτιώνονται κατά 12% συγκριτικά με πέρσι, ενώ συνολικά για το εννεάμηνο έχει σημειωθεί επιπλέον έκτακτη επιβάρυνση της τάξεως των 14 εκατ ευρώ, πλέον των 216 εκατ ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, με την οποία εκτιμάται ότι έχει οριστικά καλυφθεί η απώλεια της δραστηριότητας της Inditex στην Ρωσία.
Στο τέλος του Οκτωβρίου, ο όμιλος λειτουργούσε συνολικά 6.307 καταστήματα των 7 αλυσίδων που ελέγχει, με προεξέχουσα την Zara, έναντι 6.657 σημείων στο τέλος της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ μέσα στο εννεάμηνο προστέθηκαν νέα σημεία σε 30 συνολικά αγορές. Συνολικά για το 2022 έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους 1,1 δισ ευρώ, με κύριο προσανατολισμό την βελτίωση των logistics, την περαιτέρω αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη στο ψηφιακό περιβάλλον των καταστημάτων αλλά και την βιωσιμότητα.
Στο τέλος του Νοεμβρίου μάλιστα, η Inditex παρουσίασε το The Laundry, το πρώτο απορρυπαντικό σε συνεργασία με την BASF, το οποίο ελαχιστοποιεί τις μικροϊνες που διαχέονται στο περιβάλλον κατά την πλύση των ρούχων κατά 80%, ενώ είναι ιδανικό για πλύσιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση ενέργειας. Παράλληλα, η Zara εγκαινίασε την υπηρεσία “Zara Pre-Owned”, στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε μία πρωτοβουλία που ενθαρρύνει τον κάτοχο παλαιότερων ρούχων με την ετικέτα της Zara να τα αποκαταστήσει, ή να τα μεταπωλήσει ή να τα χαρίσει, επεκτείνοντας περαιτέρω τον κύκλο ζωής τους και μειώνοντας τα απορρίματα.