Η Delta Air Lines θα αγοράσει 100 αεροσκάφη 737 MAX 10 της Boeing αξίας περίπου 13,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τιμές καταλόγου και έχει δικαιώματα προαίρεσης για την αγορά άλλων 30, δήλωσε τη Δευτέρα ο αμερικανικός αερομεταφορέας.
Όπως ανέφερε το Reuters τον Μάρτιο ότι η Delta πλησίαζε προς την παραγγελία 100 αεροσκαφών MAX 10 και ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι η Airbus βρισκόταν σε συνομιλίες για να επεκτείνει η Delta μια υπάρχουσα παραγγελία αεροσκαφών A220.
Οι μετοχές της Boeing σημείωσαν άνοδο 4% στις προ-χρηματιστηριακές συναλλαγές στη Νέα Υόρκη μετά την ανακοίνωση, ενώ η Delta σημείωσε άνοδο 2%.
Η Delta, η οποία έκανε την ανακοίνωση στην αεροπορική έκθεση του Φάρνμπορο, δήλωσε ότι θα αρχίσει να παραλαμβάνει αεροσκάφη MAX 10 το 2025. Η Delta ήταν προηγουμένως η μόνη μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία χωρίς MAX στο στόλο της ή σε παραγγελία. Το MAX είχε καθηλωθεί στο έδαφος για 20 μήνες μετά από δύο μοιραίες συντριβές που προκάλεσαν τον θάνατο 346 ανθρώπων. Η απαγόρευση προσγείωσης άρθηκε τον Νοέμβριο του 2020 μετά από ενημερώσεις λογισμικού και εκπαίδευσης.
«Αυτή είναι μια τεράστια απόδειξη της αξίας του MAX», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος εμπορικών πωλήσεων και μάρκετινγκ της Boeing Ihssane Mounir σε εκδήλωση υπογραφής. "Τι επιβεβαίωση από μια αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης".
Η Boeing είχε «ισχυρή ζήτηση» για το MAX μετά την απογείωση, με πάνω από 1.000 ακαθάριστες παραγγελίες και 1,7 εκατομμύρια ώρες πτήσης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Commercial Airplanes Stan Deal.
Με τη νέα παραγγελία, ο στόλος των Boeing 737 της Delta θα επεκταθεί σε περισσότερα από 300 συνολικά αεροσκάφη και θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικογένεια στόλου της πίσω από το A320 της Airbus.
Το Reuters ανέφερε ξεχωριστά ότι μια συμπληρωματική παραγγελία της Delta για περίπου δώδεκα αεροσκάφη Airbus A220 πρόκειται να υπογραφεί ήδη την Τρίτη στην αεροπορική έκθεση.
Η Boeing αντιμετωπίζει μια προθεσμία του Δεκεμβρίου για να κερδίσει την έγκριση για το 737 MAX 10 - το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας αεροσκαφών μονής διαδρόμου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Διαφορετικά, θα πρέπει να πληροί τις νέες απαιτήσεις ειδοποίησης στο πιλοτήριο βάσει νόμου του 2020, εκτός αν το Κογκρέσο παραιτηθεί από αυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Dave Calhoun δήλωσε στο Aviation Week σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε αυτόν τον μήνα ότι η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών θα μπορούσε να αναγκαστεί να ακυρώσει το 737 MAX 10 λόγω πιθανών ρυθμιστικών ζητημάτων. Την Κυριακή, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, δήλωσε ότι η ακύρωση του MAX 10 "δεν αποτελεί πορεία υψηλής πιθανότητας".
Η Delta δήλωσε ότι σε περίπτωση καθυστέρησης της πιστοποίησης "η συμφωνία έχει επαρκή προστασία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας της Delta να στραφεί σε άλλο μοντέλο της οικογένειας MAX, εάν είναι απαραίτητο".
Η Delta είχε εκτεταμένες συζητήσεις με την Boeing πριν συμφωνήσει στη συμφωνία. "Μας πήρε πολύ χρόνο να φτάσουμε εδώ", δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Delta, Mahendra Nair, λέγοντας ότι έχει επιλογές εάν το MAX 10 δεν προχωρήσει. "Αυτό είναι πραγματικά το αεροπλάνο που θα θέλαμε και ελπίζουμε ότι η Boeing μπορεί να πάρει την παράταση που χρειάζεται για την πιστοποίηση".
Το αεροσκάφος MAX 10 θα είναι 20%-30% πιο αποδοτικό σε καύσιμα από τα αποσυρόμενα αεροσκάφη της Delta που θα αντικαταστήσει.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)