Με προσωπικό e-mail προς όλους τους πελάτες της η Lufhtansa ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες της για την ταλαιπωρία που τους επιφύλαξε με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και την έναρξη της τουριστικής περιόδου, ωστόσο παραδέχεται παράλληλα ότι η κατάσταση είναι απίθανο να βελτιωθεί βραχυπρόθεσμα.
«Δυστυχώς, όσο ξεκινά το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο και καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν σχεδόν πλήρως αρθεί, όλοι όσοι απασχολούνται στον κλάδο της αεροπλοΐας παγκοσμίως φθάνουν καθημερινά στα όρια των διαθέσιμων πόρων τους. Η εκτόξευση του συστήματος αερομεταφορών από το περίπου 0 στο 90% είναι σαφές ότι δεν προχωρά με την αξιοπιστία, τον δυναμισμό και τη συνέπεια που θα θέλαμε να σας προσφέρουμε και πάλι», αναφέρει στην επιστολή του ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ.
«Μπορούμε μόνο να απολογηθούμε γι' αυτό. Και θέλουμε να είμαστε απολύτως ειλικρινείς: στις προσεχείς εβδομάδες, όσο ο αριθμός των επιβατών εξακολουθεί να ανεβαίνει, τόσο στα ταξίδια αναψυχής όσο και στα επαγγελματικά, η κατάσταση είναι απίθανο να βελτιωθεί βραχυπρόθεσμα. Λείπουν πάρα πολλοί εργαζόμενοι και πόροι, όχι μόνο από τους εταίρους μας, αλλά και από κάποιους δικούς μας τομείς», παραδέχεται ο κ. Σπορ και διαβεβαιώνει ότι όλες οι εταιρίες του κλάδου προσλαμβάνουν συνεχώς προσωπικό, ενώ εκτιμά ότι η κατάσταση δεν θα εξομαλυνθεί πριν από τον χειμώνα. Ειδική μνεία κάνει ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρίας και στον πόλεμο της Ουκρανίας, ο οποίος, όπως εξηγεί, προκαλεί σοβαρά προβλήματα στις αερομεταφορές, καθώς έχει περιοριστεί ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος.
Ο κ. Σπορ επισημαίνει ακόμη ότι το καλοκαίρι του 2023 η Lufthansa θα επαναφέρει σε κυκλοφορία το Airbus A380, ενώ εντός των προσεχών τριών ετών θα ενισχύσει τον στόλο της με 50 καινούργια Airbus A350, Boeing 787 και 777-9 και περισσότερα από 60 Airbus 320/321. Υπόσχεται δε ότι το προσωπικό του ομίλου θα κάνει «ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό» για να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τους επιβάτες παρόλες τις δυσκολίες και καταλήγει ζητώντας κατανόηση για το ενδεχόμενο το ταξίδι να μην είναι όπως θα το ήθελε ο πελάτης. Κλείνει δε την επιστολή με τη φράση: «Μείνετε μαζί μας».
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, παρά το γεγονός ότι εξέφρασε την ικανοποίησή της για την άρση των περισσότερων περιορισμων για τον κορονοϊό, είχε ανακοινώσει ότι θα ακυρώσει περίπου 900 πτήσεις τον Ιούλιο, εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού που πλήττουν σχεδόν όλους τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, παραδεχόμενη ότι δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση.
Η θυγατρική χαμηλού κόστους της Lufthansa, η Eurowings υποχρεώνεται να ακυρώσει «πολλές εκατοντάδες πτήσεις» τον Ιούλιο. Η Lufthansa δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που αναγκάζεται να ακυρώσει πτήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού. Τον Μάιο μια παρόμοια απόφαση πήρε και η ολλανδική KLM.
Στα δύο χρόνια της πανδημίας και των περιορισμών, η Lufthansa υπέστη τεράστιες απώλειες και κατάργησε περισσότερες από 30.000 θέσεις εργασίας. Όσοι είχαν κάνει ήδη κράτηση στις πτήσεις που καταργούνται θα ενημερωθούν και θα αλλάξουν πτήση, διαβεβαίωσε η εταιρεία. Για να αποφεύγονται οι τεράστιες ουρές και οι καθυστερήσεις στα αεροδρόμια, η εταιρεία συνέστησε στους επιβάτες να φτάνουν αρκετά νωρίτερα και να έχουν μόνο μία χειραποσκευή μαζί τους.