Δυναμική είσοδο στην λιανική μέσω φυσικών καταστημάτων δρομολογεί η Meta Platforms, ο κολοσσός της τεχνολογίας που μεταξύ άλλων ελέγχει τα κοινωνικά δίκτυα Facebook, Whatsapp και Instagram, σε μία προσπάθεια να προσεγγίσει περισσότερους χρήστες αλλά και να καταστήσει πιο ευκρινή τον όρο metaverse στο ευρύτερο κοινό.
Την αναπάντεχη ανακοίνωση σχετικά με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της στις 9 Μαΐου στην Καλιφόρνια, ακολούθησε η εξίσου αναπάντεχη δημοσιοποίηση της εξαγοράς της γερμανικής start-up εταιρείας Presize, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη τεχνολογίας για την εύρεση του κατάλληλου μεγέθους στα ενδύματα (sizing/fitting), για τις αγορές που γίνονται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τους αναλυτές, και οι δύο κινήσεις εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό της Meta να διαφοροποιήσει τις πηγές των εσόδων της, μετά μάλιστα από ένα πολύ απογοητευτικό έτος σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις..
Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Meta Store στο Burlingame της Καλιφόρνια, η εταιρεία προχωρά μεταξύ άλλων σε συνεργασία με την γνωστή αμερικανική εταιρεία κατασκευής γυαλιών ηλίου και οράσεως Ray Ban, διαθέτοντας στο κοινό τα γυαλιά Ray Ban Stories, με τα οποία ο χρήστης δύναται να ακούει μουσική, να βγάζει φωτογραφίες και να μοιράζεται περιεχόμενο με τους φίλους του. Οι επισκέπτες θα μπορούν να διαλέγουν τους φακούς σε χρώματα και στυλ που προτιμούν και να τα παραγγέλνουν απευθείας από το e-shop της Ray Ban. Επιπρόσθετα, στους χώρους του ίδιου καταστήματος, οι επισκέπτες του θα έχουν την δυνατότητα να δοκιμάσουν τη νέα υπηρεσία βιντεοκλήσης Portal καθώς και την εμπειρία εικονικής πραγματικότητας Quest 2, και τα δύο νέες υπηρεσίες της Meta, οι οποίες εισάγουν τους χρήστες στο περιβάλλον του Μetaverse, το εικονικό σύμπαν που πολλοί χρήστες ηλεκτρονικών παιχνιδιών ήδη γνωρίζουν καλά.
Αναλυτές σπεύδουν πάντως να διευκρινίσουν ότι το γεγονός ότι το πρώτο Meta Store ανοίγει κοντά στις εγκαταστάσεις των Reality Labs της εταιρείας, δείχνει την πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει μάλλον στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, παρά σε αυτόνομες πωλήσεις προς τους καταναλωτές, αν και το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Εξάλλου, πολλοί επισημαίνουν ότι αυτήν την στιγμή, η Meta προσδοκά μελλοντικά έσοδα από προϊόντα τα οποία δεν χρησιμοποιεί σχεδόν κανείς στην παρούσα φάση, γεγονός που αναδεικνύει ανάγλυφα τον άθλο που η εταιρεία πρέπει να κάνει ώστε να κερδίσει πιστούς καταναλωτές των προϊόντων της, στα πρότυπα της Apple και του Apple Store.
Τα χρονικά περιθώρια εξάλλου στενεύουν ήδη, με τις εκτιμήσεις της ίδιας της Meta να κάνουν λόγο για απώλειες εσόδων που θα μπορούσαν να αγγίξουν ακόμη και τα 10 δισ. δολάρια μόνο για φέτος, συνέπεια των αλλαγών που έκανε η Apple στο λειτουργικό σύστημα iOS14 των κινητών συσκευών της. Σε ό,τι αφορά δε τον όρο metaverse, όσο κι αν η Meta επιθυμεί να το καταστήσει κοινό τόπο, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως προς το παρόν τουλάχιστον, μάλλον αδιαφορούν για την ύπαρξή του. Ενδεικτικά, οι αναζητήσεις για τον όρο φαίνεται ότι κορυφώθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, σύμφωνα με το Google Trends, για να βυθιστούν ωστόσο κατά 81% στις αρχές του Απριλίου.
Στο περιβάλλον αυτό, η εξαγορά της γερμανικής Presize πιθανώς μαρτυρά τη διάθεση της εταιρείας να δοκιμάσει νέες πηγές εσόδων αλλά και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχει, σε ό,τι αφορά την προώθηση των υπηρεσιών της σε περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας. Η γερμανική εταιρεία ιδρύθηκε μόλις το 2019 και μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 2 εκατ. ευρώ σε χρηματοδότηση, κερδίζοντας την εύνοια μεταξύ άλλων και γνωστών εταιρειών, όπως ο οίκος Hugo Boss και η αλυσίδα ενδυμάτων C&A.
Αναπτύσσοντας ένα έξυπνο σύστημα για την εύρεση του κατάλληλου μεγέθους ενδύματος μέσα σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικού καταστήματος, οι ιδρυτές της εταιρείας, Tomislav Tomov και Leon Szeli, αξιοποίησαν τις δυνατότητες της κάμερας ενός έξυπνου κινητού, και γρήγορα πέτυχαν κατά 55% βελτιωμένη εκτίμηση των διαστάσεων κάθε σωματότυπου, κερδίζοντας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα εκλεκτούς πελάτες, όπως οι εταιρείες Pierre Cardin, Vero Moda και Keller Sports. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις της Presize, το έξυπνο σύστημα sizing που ανέπτυξε δύναται να αυξήσει έως και 10% την μέση αξία των αγορών που γίνονται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ρούχων…