ΓΔ: 1399.24 0.12% Τζίρος: 68.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:18:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Κίνδυνος διατήρησης των αμερικανικών δασμών στα ευρωπαϊκά προϊόντα

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου διαπίστωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν απέσυρε το σύνολο των επιδοτήσεων προς την Airbus, κίνηση που ίσως επιτρέψει στις ΗΠΑ να διατηρήσουν δασμούς στα ευρωπαϊκά προϊόντα.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου διαπιστώνει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν απέσυρε το σύνολο των επιδοτήσεων προς την αεροναυπηγική εταιρεία Airbus, σύμφωνα με τρεις πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα, σε μία απόφαση που είναι πιθανόν όμως ότι θα επιτρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν τους δασμούς επί των ευρωπαϊκών προϊόντων.

Νέα έκθεση συμμόρφωσης που θα δημοσιευθεί σήμερα το απόγευμα στην Γενεύη διαπιστώνει ότι το αεροσκάφος A350 συνεχίζει να επιδοτείται ως αποτέλεσμα προηγούμενης κυβερνητικής δανειοδότησης, σύμφωνα με τις πηγές.

Ωστόσο, ο ΠΟΕ αναμένεται ότι θα μειώσει το ύψος της ζημίας που προκλήθηκε στην αμερικανική ανταγωνιστική εταιρεία Boeing, γεγονός που βάρυνε στην απόφαση να επιτρέψει την επιβολή δασμών ύψους 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων στις ευρωπαϊκές εισαγωγές, σύμφωνα με δύο εκ των πηγών.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν δασμούς σε ευρωπαϊκά προϊόντα, ανάμεσά τους τα περισσότερα αεροσκάφη της Airbus και προϊόντα από τυρί μέχρι ελιές και single-malt ουίσκι, τον Οκτώβριο.

Το πλαφόν των 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εγκρίθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου βασίσθηκε στο ύψος της οικονομικής ζημιάς που προκλήθηκε στην Boeing ως αποτέλεσμα της υποστήριξης της Airbus, κυρίως υπό μορφήν κυβερνητικών δανείων για το A380 και το A350.

Ο ΠΟΕ απέρριψε τις απόπειρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εμποδίσει την επιβολή κυρώσεων, καθώς οι Βρυξέλλες παρουσίασαν νέα επιχειρήματα για να αποδείξουν ότι έχουν συμμορφωθεί με τις προηγούμενες αποφάσεις, στο πλαίσιο μίας σχετικά σπάνιας δευτεροβάθμιας διαδικασίας εξέτασης της συμμόρφωσης.

Στην σημερινή έκθεση θα περιέχονται οι αποφάσεις του ΠΟΕ επί των νέων αυτών επιχειρημάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα οποία στηρίζονται εν μέρει στο γεγονός ότι το A380 - κάποτε η ναυαρχίδα της Airbus - αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω των χαμηλών πωλήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε ζημία στην Boeing ήταν προσωρινή.

Δύο πηγές δήλωσαν ότι ο ΠΟΕ έκανε δεκτό μέρος των επιχειρημάτων αυτών, συμφωνώντας εμμέσως στην μείωση του πλαφόν των αμερικανικών αντιποίνων στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, παραμένει ασαφές πόσο γρήγορα μία μερική ευρωπαϊκή νίκη στο ζήτημα μπορεί να μεταφρασθεί σε μείωση των δασμών, λόγω «τεχνικών» προβλημάτων.

Εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες ασκήσουν έφεση στα συμπεράσματα της έκθεσης του Οργανισμού, η έφεση αυτή θα παραμείνει εκκρεμής, καθώς το αρμόδιο όργανο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTO Appellate Body) που εξετάζει τις εφέσεις διακόπτει την λειτουργία του αφού η Ουάσινγκτον μπλοκάρει νέους διορισμούς μελών, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Αντ΄ αυτού, η ΕΕ αναμένεται ότι θα κινηθεί προς την προοπτική αντιμέτρων στο πλαίσιο παράλληλης υπόθεσης επιδότησης της Boeing, η οποία αναμένεται να έλθει στο προσκήνιο την άνοιξη, ενώ παράλληλα θα επιδιώξει ευρύτερο διακανονισμό για την επιδότηση του τομέα της αεροναυπηγικής παγκοσμίως.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Μακρόν: Δεν μπορούμε να στηριζόμαστε πάντα στις ΗΠΑ για την ασφάλεια

«Ο Ντόναλντ Τραμπ εξελέγη για να στηρίξει και προωθήσει τα συμφέροντα των Αμερικάνων. Το θέμα είναι αν είμαστε έτοιμοι να υπερασπισθούμε το συμφέρον των Ευρωπαίων», σημείωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί ανησυχούν την Ευρωπαϊκή Ένωση οι επερχόμενες αμερικανικές εκλογές

Με την εκλογική κούρσα μεταξύ της υποψήφιας των Δημοκρατικών, Κάμαλα Χάρις, και του Τραμπ προμηνύεται αμφίρροπη με βάση τις δημοσκοπήσεις, η οικονομική ατζέντα του Τραμπ έχει προκαλέσει από καιρό συναγερμό στις Βρυξέλλες και τη Φρανκφούρτη.
ΔΙΕΘΝΗ

Σαρλ Μισέλ: Η ΕΕ δεν μπορεί να εξαρτάται από τις εκλογές στις ΗΠΑ

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μισέλ, οι κύριες προτεραιότητες για να γίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση πιο ισχυρή και κυρίαρχη στο μέλλον είναι περισσότερη ανάπτυξη και καινοτομία και περισσότερες επενδύσεις.