Παράλληλα με τις σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η Fiat συνεχίζει την εντατική έρευνα στα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία αποτελούν μια μεταβατική, αλλά άμεσα εκμεταλλεύσιμη και πρακτική λύση για τη μείωση του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος.
Πριν 40 χρόνια η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιούσε για την κίνηση του αιθανόλη, η οποία προερχόταν από την επεξεργασία του ζαχαροκάλαμου, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του 90 η ιταλική εταιρεία ήταν η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε σε αυτοκίνητο παραγωγής ως καύσιμο το φυσικό αέριο.
Σήμερα η Fiat συνεχίζει την έρευνα με τη δοκιμή σε συνεργασία με τον πολυεθνικό ενεργειακό κολοσσό Eni του νέου καυσίμου «Α20», την περαιτέρω εξέλιξη των συστημάτων CNG, ενώ στη Βραζιλία ετοιμάζεται για ακόμα μία καινοτομία με την εξέλιξη ενός νέου, υψηλής απόδοσης, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα αιθανόλης άμεσου ψεκασμού που θα ονομάζεται Ε4. Η έρευνα συνεχίζεται ώστε η αιθανόλη να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, τόσο στη νέα γενιά υβριδικών οχημάτων, όσο και μελλοντικά σε συστήματα με ενεργειακές κυψέλες.
Τα εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν σήμερα μια προσιτή και πρακτική λύση και πολλές φορές είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από αυτό της ηλεκτροκίνησης. Είναι γνωστό ότι το φυσικό αέριο εκπέμπει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο, ενώ η αιθανόλη που παράγεται από ζαχαρότευτλα έχει σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο CO2, αφού οι σχετικές εκπομπές των οχημάτων ισοσκελίζονται σε ποσοστό περίπου 80% από την μετατροπή του αερίου σε οξυγόνο μέσω της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης που πραγματοποιούν τα φυτά από τα οποία παράγεται το καύσιμο.