ΓΔ: 1401.04 0.24% Τζίρος: 78.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:50:00 DATA
Endysi, Rouxa, Lianiki
Πηγή: Unsplash

Θησαυρός στα μεταχειρισμένα ρούχα: Πώς θα ξεπεράσουν τα καινούρια

Στροφή των καταναλωτών στα ρούχα από δεύτερο χέρι όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος. Ως το 2030 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις μεταχειρισμένων θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις καινούριων.

Μία αγορά σε πλήρη άνθηση έχει καταστεί η επαναπώληση (resale), κυρίως ρούχων και αξεσουάρ, σε διεθνές πλέον επίπεδο, καθώς η πανδημία επανακαθόρισε τη σχέση του καταναλωτή με την μόδα, τοποθετώντας τη βιωσιμότητα στο κέντρο της συζήτησης.

Αν και αρχικά η κινητικότητα και το ενδιαφέρον των καταναλωτών -κυρίως νεαρότερων ηλικιών- αφορούσε σε είδη με επώνυμη υπογραφή, πλέον η είσοδος της σουηδικής αλυσίδας fast fashion H&M στον χώρο της επαναπώλησης καθιστά προφανή την μετατόπιση που έχει συντελεστεί στις συνειδήσεις εταιρειών αλλά και καταναλωτών, σε ό,τι αφορά την μόδα και την ανάγκη διαχείρισης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. 

Τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα η εταιρεία Bain & Co,, σε συνεργασία με τη διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών Depop, αναδεικνύουν ανάγλυφα τη θεαματική αύξηση των πωλήσεων ειδών «από δεύτερο χέρι» (secondhand). Ειδικότερα, άγγιξε τα 33 εκατομμύρια ο αριθμός των ανθρώπων που αγόρασαν ένα είδος από κάποια πλατφόρμα resale για πρώτη φορά το 2020, στοιχείο που αποδεικνύει την συσχέτιση της πανδημίας με την αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Επιπλέον, 188 εκατομμύρια άνθρωποι προσπάθησαν να πωλήσουν οι ίδιοι ένα παλιό αγαπημένο τους είδος για πρώτη φορά μέσα στο 2021, αριθμός υπερδιπλάσιος συγκριτικά με το 2020, που ανερχόταν σε μόλις 36,2 εκατομμύρια. Χάρη στο διπλό αυτό ενδιαφέρον για την επαναπώληση ειδών, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η second-hand αγορά πρόκειται να προσπεράσει σε ρυθμούς ανάπτυξης την αγορά του fast fashion μέσα στην επόμενη δεκαετία, αποκτώντας ουσιαστικά διπλάσιο μέγεθος μέχρι το 2030.

Οι οικονομικοί λόγοι αποτελούν μία πολύ βασική αιτία για την οποία ένας καταναλωτής θα στραφεί στην αγορά «ελαφρώς μεταχειρισμένου» ρούχου ή αξεσουάρ, όπως ανέφερε το 65% των ερωτηθέντων, δεδομένου ότι η τιμή του είναι σημαντικά χαμηλότερη από εκείνη ενός καινούριου. Εντούτοις, το 75% του ίδιου δείγματος ανέφερε ότι βασικό κίνητρο για την αγορά «από δεύτερο χέρι» είναι η μείωση της κατανάλωσης στα είδη μόδας -και της συνακόλουθης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

Πιο σημαντικό ίσως είναι, ωστόσο, το γεγονός ότι το 90% όσων έδωσαν αυτήν την απάντηση ήταν ηλικίας κάτω των 25 ετών, γεγονός πολλά υποσχόμενο για το μέλλον του πλανήτη και την ορθότερη διαχείριση των απορριμμάτων, ειδικά της βιομηχανίας της μόδας. Δεδομένων αυτών των στοιχείων, δεν αποτελεί έτσι έκπληξη το γεγονός ότι 60% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην ίδια έρευνα εξέφρασε ενδιαφέρον να διερευνήσει και να δραστηριοποιηθεί στην αγορά της επαναπώλησης, τόσο για οικονομικούς λόγους όσο όμως και για λόγους οικολογικής ευσυνειδησίας. 

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας GlobalData, η διεθνής αγορά του resale αναμένεται να διπλασιάσει την αξία της μέσα στην επόμενη πενταετία, αγγίζοντας τα 77 δισ. δολάρια, για να ανέλθει σε 84 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης κατά 11 φορές ανώτερο έναντι της αγοράς fast fashion.

Μέχρι τότε, ωστόσο, μένει να καλυφθεί σημαντικό έδαφος, δεδομένου ότι αυτή την στιγμή μόλις το 5% έως 7% των ειδών μόδας που θα μπορούσαν να επαναπωληθούν, βρίσκονται διαθέσιμα σε κάποια πλατφόρμα resale, αφήνοντας έτσι εμπορεύματα αξίας 2,1 τρισ. δολαρίων σε αποθήκες και ντουλάπες ανά τον κόσμο, σε ουσιαστική αχρηστία.

Το καλύτερο ίσως κίνητρο για να αλλάζουν ταχύτερα οι συνειδήσεις όλων μας είναι να σκεφθούμε ότι αγοράζοντας ένα χρησιμοποιημένο είδος, μειώνουμε κατά 82% το προσωπικό μας περιβαλλοντικό αποτύπωμα, βάζοντας οι ίδιοι ένα λιθαράκι στην προσπάθεια διάσωσης του πλανήτη, προτού να είναι πολύ αργά… 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.
katastimata-H&M
ΔΙΕΘΝΗ

Πλήγμα από τον πόλεμο τον Ιούνιο στις πωλήσεις του ομίλου H&M

Η Η&Μ ανακοίνωσε μειωμένες πωλήσεις κατά 6% τον Ιούνιο, μετά την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία. Επικρίσεις για την παραπλανητική σήμανση ειδών ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.