Καθώς οι μεγάλες εταιρίες έλαβαν δραστικά μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα στα εταιρικές μετακινήσεις, οι αεροπορικές εταιρίες, προετοιμάζονται για να βρεθούν αντιμέτωπες με ένα μεγάλο οικονομικό πλήγμα στην κατηγορία business-class των πτήσεων τους, που αποτελεί μία σημαντική πηγή εσόδων για τις ίδιες, όπως δηλώνουν τόσο διευθυντικά στελέχη, όσο και αναλυτές του κλάδου.
Αρκετές εταιρίες, μεταξύ αυτών η HSBC, η Zurich Insurance, η Bain & Company και η S&P Global, έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδια τους για την ταχεία μείωση των βλαβερών εκπομπών από τα επιχειρηματικά ταξίδια τους σε ποσοστό 70%.
Μερικές από τις εταιρίες, εξετάζουν έναν «προϋπολογισμό για τον άνθρακα» καθώς έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρές πιέσεις από υποστηρικτές του περιβάλλοντος και επενδυτές για να μειώσουν τις έμμεσες εκπομπές βλαβερών αερίων που συντελούν στην κλιματική αλλαγή.
Οι πτήσεις αντιστοιχούν σε ποσοστό περίπου 90% των βλαβερών εκπομπών των επιχειρηματικών ταξιδιών.
Ο κλάδος των αεροπορικών εταιριών δεσμεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα να επιτύχει «καθαρές μηδενικές» εκπομπές ρύπων από το 2050, σε μία διάσκεψη που έγινε στη Βοστόνη, δεκαετίες αργότερα από τους στόχους μείωσης των βλαβερών εκπομπών ρύπων από τα εταιρικά ταξίδια.
«Θα είναι δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρίες και θα χρειαστεί να προσαρμοστούν», δήλωσε ο Κιτ Μπρέναν συνιδρυτής της Thrust Carbon, που έχει έδρα το Λονδίνο και συμβουλεύει την S&P, αλλά και άλλες εταιρίες, για τον καθορισμό των προϋπολογισμών για τον άνθρακα.
«Νομίζω ότι αυτό που θα δούμε, θα είναι μία αναπροσαρμογή της μπίζνες κλας, όπου είναι ενδεχόμενο να έχει όλα τα προνόμια της μπίζνες κλας, αλλά χωρίς το ίδιο το κάθισμα, και αυτό θα είναι αρκετά αστείο», δήλωσε ο ίδιος, αναφερόμενος στα σαλόνια υποδοχής της μπίζνες κλας, αλλά και στα πιο ποιοτικά γεύματα. «Επειδή ουσιαστικά όλα έχουν να κάνουν με το χώρο που καταλαμβάνουν εντός της καμπίνας του αεροσκάφους».
Η κατηγορία business-class στις πτήσεις εκπέμπει περίπου τρεις φορές περισσότερο άνθρακα από την οικονομική θέση, καθώς τα καθίσματά της καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο και τα περισσοτερα από αυτά είναι άδεια, σύμφωνα με μία μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας.