Ο ανδροκρατούμενος χρηματοπιστωτικός τομέας χάνει κάθε χρόνο περισσότερα από 700 δισ. δολάρια σε έσοδα, επειδή αποτυγχάνει να ακούσει τις γυναίκες και να δημιουργήσει προϊόντα που απευθύνονται σε εκείνες, σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία επενδύσεων Oliver Wyman.
«Οι γυναίκες είναι αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη ομάδα καταναλωτών που δεν εξυπηρετείται σωστά, σε ό,τι αφορά τις χρηματοπιστωτικές και επενδυτικές υπηρεσίες» σημείωσε η Τζέσικα Κλέμπνερ της Oliver Wyman στο Bloomberg, συμπληρώνοντας πως, αν και πολλά προϊόντα μπορεί να φαίνονται πως απευθύνονται και στα δυο φύλα, απαντούν συνήθως στις ανάγκες των αντρών. «Οι εταιρείες χάνουν χρήματα καθώς δεν ακούν και και δεν καταλαβαίνουν τις γυναίκες καταναλωτές».
Για παράδειγμα, αν οι ασφαλιστές πωλούσαν τις ασφάλειες ζωής στις γυναίκες όπως και στους άντρες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν 500 δισ. δολάρια νέων ασφαλίστρων, υπολογίζει η Oliver Wyman. Οι γυναίκες επίσης τείνουν να διατηρούν τα περιουσιακά τους στοιχεία σε μετρητά, παρά να επενδύουν σε μετοχές και ομόλογα, κοστίζοντας σε διαχειριστές κεφαλαίων και πλούτου περίπου 25 δισ. δολάρια σε αμοιβές.
Την ίδια στιγμή, η Apple και η Goldman Sachs βρέθηκαν πρόσφατα στο επίκεντρο μιας έντονης δημόσιας συζήτησης, καθώς κατηγορούνται για σεξιστικές διακρίσεις από τη νέα πιστωτική κάρτα της Apple, επειδή διαπιστώθηκε ότι εγκρίνονταν σε γυναίκες πολύ χαμηλότερα πιστωτικά όρια από άνδρες με την ίδια ή και χειρότερη πιστοληπτική αξιολόγηση.
Τα προβλήματα αυτά συνδυάζονται με την έλλειψη γυναικών σε θέσεις ανώτερων στελεχών στο χρηματοοικονομικό τομέα. Μόλις το 20% παγκοσμίως των στελεχών είναι γυναίκες. Το ποσοστό είναι πολύ χαμηλό, αν και εμφανίζεται ενισχυμένο σε σχέση με το 16% του 2016, όπως αναφέρει η έκθεση. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας συνεχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπος με τις ίδιες προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν, καθώς οι γυναίκες εξακολουθούν να βρίσκονται πολύ πίσω από τους άνδρες.