ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχετίζονται με το εθνικό εισόδημα μιας χώρας

Οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV μικρότερο από 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) κάτω από 17.000 ευρώ. Περιλαμβάνονται νέα κράτη μέλη της ΕΕ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και η Ελλάδα.

Όπως δείχνει η νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης, ο όγκος των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχετίζεται άμεσα με το εθνικό εισόδημα μιας χώρας (κατά κεφαλήν ΑΕΠ).

Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV). Ωστόσο, 10 κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να έχουν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο από 3%. Οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV μικρότερο από 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) κάτω από 17.000 ευρώ. Περιλαμβάνονται νέα κράτη μέλη της ΕΕ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και η Ελλάδα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 15% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων σε πλούσιες χώρες με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ. Το 73% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται σε μόλις 4 χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ. Στην άλλη άκρη βρίσκεται η Κύπρος όπου πωλήθηκαν μόνο 42 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 (αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 0,5%).

Οι πέντε χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ: Κύπρος 0,5% - ΑΕΠ 23.580 ευρώ. Λιθουανία 1,1% - 17.460 ευρώ. Εσθονία: 1,8% - 20.440 ευρώ. Κροατία: 1,9% - 12.130 ευρώ. Πολωνία: 1,9% - 13.600 ευρώ. Οι πέντε χώρες με το υψηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ: Σουηδία 32,2% - 45.610 ευρώ. Ολλανδία: 25% - 45.790 ευρώ. Φινλανδία: 18,1% - 42.940 ευρώ. Δανία: 16,4% - 53.470 ευρώ. Γερμανία: 13,5% - 40.070 ευρώ. Οι χώρες με μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) κάτω των 17.000 ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕΣ: Με βραδύ ρυθμό εισρέουν τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης

Όλες σχεδόν οι χώρες καθυστέρησαν να υποβάλουν τα αιτήματα πληρωμής τους στην Επιτροπή και οι αιτίες ήταν συνήθως ο πληθωρισμός ή οι ελλείψεις εφοδιασμού, η αβεβαιότητα ως προς τους περιβαλλοντικούς κανόνες και η ανεπαρκής διοικητική ικανότητα.
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Εντείνονται οι ευρωπαϊκές πολιτικές για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027, ενώ πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θέλουν να κάνουν ηλεκτρικά τα δημόσια λεωφορεία έως το 2025.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι προσωρινοί δασμοί της Κομισιόν από 17,4% ως 37,6% χωρίς αναδρομική ισχύ είναι σχεδιασμένοι για να εμποδίσουν, όπως έχει δηλώσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να κατακλυσθεί η ΕΕ με φτηνά ηλεκτροκίνητα οχήματα.