Το επιβαρυντικό οικολογικό αποτύπωμα των αποκριάτικων στολών της γιορτής του Halloween βρέθηκε στο επίκεντρο πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία, εν όψει του εορτασμού του στις 31 Οκτωβρίου. Η χρήση προϊόντων από πλαστικό και πολυεστέρα για την κατασκευή της συντριπτικής πλειονότητας των κοστουμιών (83%) αναδεικνύεται σε εξαιρετικά προβληματικό σημείο, δεδομένου ότι περί τα 7 εκατομμύρια κοστούμια Halloween καταλήγουν στα σκουπίδια κάθε χρόνο –μόνο στη Βρετανία.
Τα στοιχεία της φιλανθρωπικής οργάνωσης Fairyland Trust είναι ίσως το τρομακτικότερο στοιχείο που σχετίζεται με το Halloween, την γιορτή που έχει τον τρόμο ως βασικό της θέμα. Περί τα 39 εκατομμύρια Βρετανοί δαπάνησαν πέρσι 510 εκατ. στερλίνες προκειμένου να αγοράσουν κοστούμια για την γιορτή του Halloween τα οποία στην συνέχεια πέταξαν στα σκουπίδια, επιβαρύνοντας το περιβάλλον με 2.079 τόννους πλαστικό ή διαφορετικά 83 εκατ. πλαστικά μπουκάλια Coca Cola...
Η επιβάρυνση στο περιβάλλον είναι τεράστια δεδομένου ότι το 69% των υλικών που χρησιμοποιείται για τα κοστούμια είναι πολυέστερ, μόλις 10% είναι βαμβάκι και 5% βισκόζη. Η εικόνα είναι περισσότερο δυσμενής δεδομένου ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα ποικίλλα πλαστικά παιχνίδια και αξεσουάρ που λανσάρονται κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες στην αγορά με αφορμή το Halloween.
Οι ερευνητές ενθαρρύνουν το κοινό –και ειδικότερα τους γονείς- να στραφούν σε πιο οικολογικές λύσεις, αποφεύγοντας την αγορά νέων κοστουμιών, τάση που υιοθετεί το 90% των οικογενειών, να επαναχρησιμοποιούν κάποια από τα υλικά των κοστουμιών τους και στο μέλλον και φυσικά να επενδύουν στην ανακύκλωση. Άλλες εναλλακτικές περιλαμβάνουν την αγορά κοστουμιών από φιλανθρωπικές οργανώσεις, ή καταστήματα που πωλούν είδη από δεύτερο χέρι, προκειμένου να μειωθεί ο όγκος των απορριμάτων.
Σημαντικό μερίδιο ευθύνης αποδίδεται επιπλέον στους εμπόρους, οι οποίοι καλούνται να κάνουν πιο περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένες επιλογές στα είδη που διαθέτουν στα ράφια τους. Να σημειωθεί ότι η έρευνα της Fairyland Trust έγινε στις αρχές του μήνα με την συμμετοχή κολοσσών του παγκόσμιου εμπορίου όπως μεταξύ άλλων οι Amazon, H&M, Asos, Marks & Spencer, Zara, Ebay, Topshop, Matalan και Next.