ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Βιοκαύσιμο από μαγερικό λάδι για τις θαλάσσιες μεταφορές της Volkswagen

Παράλληλα με το νέο βιοκαύσιμο, τον Ιούνιο του 2020, το γκρουπ Volkswagen άρχισε να χρησιμοποιεί πλοία που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο για τη μεταφορά οχημάτων από την Ευρώπη στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική.

Καύσιμα προερχόμενα από μεταχειρισμένα φυτικά έλαια από τις βιομηχανίες τροφοδοσίας και τροφίμων χρησιμοποιεί πλέον στα πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητά της, ο όμιλος Volkswagen. Με αυτό τον τρόπο δείχνει την πρόθεσή της για μείωση των εκπομπών ρύπων CO2, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή και στη μεταφορά των οχημάτων που παράγει σε ετήσια βάση, που μόνο το 2020 ήταν περισσότερα από 9,3 εκατ. σε όλο τον κόσμο.

Με στόχο να λειτουργήσει τον στόλο πλοίων που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά τους με πιο φιλικό στο παγκόσμιο κλίμα τρόπο, το γκρουπ Volkswagen βασίζεται και σε καύσιμα προερχόμενα από μεταχειρισμένα φυτικά έλαια από τις βιομηχανίες τροφοδοσίας και τροφίμων.

Τα χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια και άλλα υπολείμματα λαχανικών, άχρηστα απόβλητα πριν από μερικά χρόνια μετά από επεξεργασία μπορούν να κινήσουν πλοία. Το νέο καύσιμο είναι MR1-100, προερχόμενο κυρίως από μαγειρικά λάδια και λίπη. Αντίστοιχα με τη βενζίνη E10 για αυτοκίνητα, ο αριθμός αντιστοιχεί στην αναλογία στα συστατικά του βιοκαυσίμου που προέρχεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Συνεπώς, το MR1-100 αποτελείται από 100% οργανικά απόβλητα.

Η αλλαγή σε πιο φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία επιβάλλεται επίσης από τη νέα νομοθεσία. Από το τρέχον έτος, οι ναυτιλιακές εταιρείες υποχρεούνται να μετασκευάσουν τους στόλους των πλοίων τους, έτσι ώστε οι κινητήρες να συμμορφώνονται με όριο θείου 0,5%, αντί του 3,5% που ίσχυε. Στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές, το όριο αυτό μειώνεται περαιτέρω, στο 0,1%. Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τα πλοία που λειτουργούν με MR1-100, καθώς το νέο βιοκαύσιμο δεν εκπέμπει οξείδια του θείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος χρησιμοποιεί δύο ναυλωμένα πλοία για αποστολές αυτοκινήτων σε παράκτιες θαλάσσιες οδούς. Τα μήκους 180 μέτρων πλοία με έδρα το Αμβούργο, τροφοδοτούνται από έναν κινητήρα θαλάσσης MAN με ισχύ 19.334 ίππων. Ο όγκος της δεξαμενής καυσίμου είναι 3.500 κυβικά μέτρα.

Το καύσιμο παράγεται από την ολλανδική εταιρεία Good Fuels στο Ρότερνταμ. Το νέο βιοκαύσιμο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2018, στο δεξαμενόπλοιο «Nord Highlander». Οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νέο βιοκαύσιμο για να αντικαταστήσουν το πλούσιο σε θείο βαρύ μαζούτ, με αναλογία ένα προς ένα. Και το σημαντικότερο είναι ότι δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στους κινητήρες.

Τα πλοία μεταφέρουν έως 3.500 οχήματα το καθένα, σε κυκλική διαδρομή από το Έμντεν της Γερμανίας προς το Δουβλίνο, από εκεί προς το Σανταντέρ στην Ισπανία και το Σετούμπαλ στην Πορτογαλία, πριν επιστρέψουν στο Έμντεν. Κάθε χρόνο, μεταφέρουν περίπου 250.000 νέα οχήματα. Η λειτουργία των πλοίων με βιοκαύσιμο, εξοικονομεί συνολικά περίπου 52.000 τόνους CO2 ετησίως αποκλειστικά στη διαδρομή αυτή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Ένοχος για το diesel-gate δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Audi

Ο Ρούπερτ Στάντλερ αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων που κηλίδωσε τη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 
ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.