ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γιατί η H&M επενδύει σε ρούχα από δεύτερο χέρι

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Η οικολογία αλλάζει την κατεύθυνση της μόδας: ο σουηδικός κολοσσός ένδυσης H&M «ποντάρει» στην ανακύκλωση ρούχων με στόχο να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Με στόχο τον περιορισμό του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, ο σουηδικός κολοσσός ένδυσης Η&Μ ανακοίνωσε την αύξηση της συμμετοχής του στην επίσης σουηδική εταιρεία ανακύκλωσης ρούχων Sellpy. Ο όμιλος πλέον κατέχει το 70% της νεοφυούς επιχείρησης, έχοντας επενδύσει από το 2015 συνολικά 50 εκατ. σουηδικές κορώνες και σχεδιάζοντας την διάθεση περαιτέρω 60 εκατ. μέσα στην επόμενη διετία, μέσω του επενδυτικού του βραχίονα CO:LAB.

Η κίνηση αυτή έχει αυξημένη σημασία, καθώς σηματοδοτεί την έμπρακτη δέσμευση του σουηδικού κολοσσού στο να καταστήσει την δραστηριότητα του πιο διάφανη αλλά και κυκλική. Με εξειδίκευση στην διάθεση ρούχων από «δεύτερο χέρι», η εταιρεία Sellpy προετοιμάζει την διεθνή της επέκταση, ξεκινώντας από την πολλά υποσχόμενη αγορά της Γερμανίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά ρούχων second hand αναμένεται να ξεπεράσει σε μέγεθος την αγορά fast fashion κατά 50% μέχρι το 2028, συνέπεια των επιλογών της νέας γενιάς καταναλωτών με αυξημένη οικολογική συνείδηση. Ενδεικτικά, μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αξία της αναμένεται να ξεπεράσει τα 51 δις. δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία.

Καθώς λοιπόν ο όρος “κυκλικότητα” αντικαθιστά σταδιακά την “βιωσιμότητα”, στο λεξιλόγιο οικολογικής συνείδησης της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας, οι μεγάλες επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση. Ήδη, μέσα στο καλοκαίρι, ο όμιλος της H&M συνεργάστηκε με άλλους κολοσσούς όπως οι Target, C&A Foundation και Microsoft με στόχο την δημιουργία ενός “ψηφιακού διαβατηρίου” που θα ακολουθεί κάθε ρούχο. Με κωδική ονομασία Connect Fashion, η πρωτοβουλία αφορά στην καθιέρωση ενός παγκόσμιου πρωτοκόλλου για την ταυτοποίηση και διαχείριση των προϊόντων, στα πλαίσια μίας κυκλικής οικονομίας.

Περιλαμβάνοντας πληροφορίες όπως κωδικός προϊόντος, ονομασία, υλικά, χώρα παραγωγής, τιμή λιανικής, αλλά και οδηγίες ανακύκλωσης, κάθε προϊόν θα φέρει την ταμπέλα CircularID διευκολύνοντας την διάθεσή του στην αγορά σε διάδοχικά στάδια: από την επαναχρησιμοποίηση, στην αναδιάθεση, την ανακατασκευή έως και την ανακύκλωσή του, με την βοήθεια και του αναδυόμενου Internet of Things.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Η&Μ ήδη αξιοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε ποσοστό 95%, ενώ έχει δεσμευτεί στην χρήση μόνο βιώσιμων και ανακυκλώσιμων υλικών μέχρι στο 2030. Ήδη σήμερα τα υλικά αυτά συνθέτουν το 57% των προϊόντων της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.
katastimata-H&M
ΔΙΕΘΝΗ

Πλήγμα από τον πόλεμο τον Ιούνιο στις πωλήσεις του ομίλου H&M

Η Η&Μ ανακοίνωσε μειωμένες πωλήσεις κατά 6% τον Ιούνιο, μετά την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία. Επικρίσεις για την παραπλανητική σήμανση ειδών ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.