Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο επανέλαβε τη σαφή αντίθεση της Ουάσινγκτον στην επιβολή τελών διέλευσης στο Στενό του Ορμούζ, προειδοποιώντας ότι ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να προκαλέσει «απόλυτο χάος» στη διεθνή ναυσιπλοΐα.
Σε δηλώσεις του κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους ομολόγους του από το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (CCG) στη Μανάμα του Μπαχρέιν, ο Μάρκο Ρούμπιο υπογράμμισε πως «εάν δεχθούμε ότι μπορούμε να επιβάλλουμε χρέωση για τη χρήση μιας διεθνούς θαλάσσιας οδού διότι βρίσκεται κοντά στο έδαφός μας, αυτό θα εξαπλωνόταν στον κόσμο σαν επιδημία».
Η τοποθέτηση του Αμερικανού υπουργού αναδεικνύει τη σημασία που αποδίδει η Ουάσινγκτον στη διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας σε κρίσιμες διεθνείς θαλάσσιες οδούς, όπως το Στενό του Ορμούζ, από όπου διέρχεται σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου.