Αύξηση-ρεκόρ κατέγραψαν οι λιανικές πωλήσεις τον Μάιο στην ευρωζώνη, έπειτα τις πτώσεις - ρεκόρ που καταγράφηκαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,8% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση από το 1999 που υπάρχουν στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις στην Ευρωζώνη, ενώ η αύξηση ήταν μεγαλύτερη από τις προσδοκίες των οικονομολόγων για αύξηση 15%.
Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 5,1% τον Μάιο, καταδεικνύοντας ότι η ανάκαμψη δεν ήταν πλήρης. Ωστόσο, η ετήσια πτώση ήταν μικρότερη από το 7,5% που ανέμεναν οικονομολόγοι σε έρευνα του Reuters.
Τους δύο προηγούμενους μήνες, ο όγκος του λιανικού εμπορίου υποχώρησε κατά 12,1% τον Απρίλιο και κατά 10,6% τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία της Eurostat.
Οι πωλήσεις ρούχων και υποδημάτων, του κλάδου που επλήγη περισσότερο από τη μείωση του εμπορίου κατά την πανδημία, σημείωσαν αύξηση 147% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο, αλλά παρέμειναν μειωμένες κατά 50,5% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Οι καταναλωτές αύξησαν και τις αγορές καυσίμων για τα αυτοκίνητα κατά 38,4%, ενώ το εμπόριο ηλεκτρικών ειδών και επίπλων αυξήθηκε κατά 37,9%.
Παράλληλα, οι πωλήσεις βιβλίων και εξοπλισμού υπολογιστών κατέγραψαν αύξηση 26,8%. Οι διαδικτυακές πωλήσεις συνέχισαν να αυξάνονται με ρυθμό 7% τον Μάιο, όντας ο μόνος κλάδος του εμπορίου στην Ευρωζώνη που δεν επλήγη κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων. Μεταξύ των μεγαλύτερων χωρών της Ευρωζώνης, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,9% στη Γερμανία και κατά 25,6% στη Γαλλία.