ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Pixabay

Τι χάνει η Lufthansa για να λάβει το πακέτο βοήθειας ύψους 9 δισ. ευρώ

Βάσει της συμφωνίας η Lufthansa θα πρέπει να αποσύρει 8 αεροσκάφη από τα αεροδρόμια σε Φρανκφούρτη και Μόναχο και θα παραχωρήσει 24 δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης.

«Πράσινο φως» άναψε και το εκτελεστικό συμβούλιο της Lufthansa για την συμφωνία ώστε να σωθεί ο γερμανικός αεροπορικός κολοσσός που αναφέρει σε ανακοίνωση του, πως αποδέχεται τις δεσμεύσεις που ανέλαβε το Βερολίνο έναντι της Επιτροπής προκειμένου η εταιρία να λάβει βοήθεια ύψους 9 δισ. ευρώ από το γερμανικό Οικονομικό ταμείο Σταθεροποίησης (WSF).

Η συμφωνία Βερολίνου - Βρυξελλών προβλέπει ότι η Lufthansa θα αποσύρει οκτώ αεροσκάφη από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ενώ θα παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις που τους αναλογούν, προκειμένου να αποκατασταθεί η στρέβλωση που προκαλεί, κατά την Επιτροπή, η οικονομική ενίσχυση της γερμανικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Lufthansa, το πεδίο των προϋποθέσεων που απαιτούνται κατά την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιορίστηκε σε σχέση με τις αρχικές ενδείξεις.

Η εφημερίδα Handelsblatt, είχε αναφερθεί νωρίτερα σε απαίτηση της Κομισιόν για απόσυρση 20 αεροσκαφών και ανάλογου αριθμού σλοτ. «Η Lufthansa είναι επομένως υποχρεωμένη να μεταβιβάσει σε κάποιον από τους ανταγωνιστές της στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου έως και 24 δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης, δηλαδή τρεις απογειώσεις/προσγειώσεις ανά αεροσκάφος την ημέρα, για την στάθμευση έως και τεσσάρων αεροσκαφών. Για ενάμιση χρόνο, αυτή η επιλογή θα είναι διαθέσιμη σε νέους ανταγωνιστές στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Εάν κανένας ανταγωνιστής δεν αξιοποιήσει αυτή την επιλογή, θα επεκταθεί στους υπάρχοντες ανταγωνιστές στα δύο αεροδρόμια», διευκρίνισε η εταιρία και πρόσθεσε ότι τα δικαιώματα θα παραχωρηθούν με διαδικασία πλειοδοσίας και μπορούν να είναι στην κατοχή μόνο ευρωπαίου ανταγωνιστή, ο οποίος δεν έχει και ο ίδιος δεχθεί σημαντική κρατική βοήθεια λόγω της πανδημίας.

Σειρά παίρνει η βοήθεια από το WSF που θα τεθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lufthansa. Εφόσον τελικά δεχθεί την ενίσχυση των 9 δισ. ευρώ, η Lufthansa θα λάβει το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ποσό από το εν λόγω Ταμείο. Ακολουθούν η Adidas που έφτασε τα 3 δισ. και η TUI με 1,8 δισ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Στο στόχαστρο 20 αεροπορικές για ψευδείς «πράσινους» ισχυρισμούς

Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να εξηγήσουν πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκαλούνται από μία πτήση μπορούν να αντισταθμιστούν από τα κλιματικά σχέδια που έχουν καταρτίσει.