ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σε κίνδυνο η επιβίωση της εταιρείας, προειδοποιεί η Airbus

«Δυστυχώς, η αεροπορική βιομηχανία θα αναδυθεί σε αυτόν τον νέο κόσμο πολύ πιο αδύναμη και πολύ πιο ευάλωτη από ό,τι ήταν πριν», τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου, Γκιγιόμ Φορί.

Κίνδυνος όχι μόνο να υπάρξει απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας αλλά ακόμη και να μην επιβιώσει η εταιρεία, βλέπει ο επικεφαλής της Airbus, Γκιγιόμ Φορί, καθώς «η εταιρεία χάνει χρήματα με ταχύτητα άνευ προηγουμένου» και η μείωση της παραγωγής της κατά τουλάχιστον ένα τρίτο δεν αντανακλά καν το χειρότερο σενάριο και θα συνεχίσει να αξιολογείται. Τα παραπάνω τόνισε σε εσωτερική επιστολή του ο κ. Φορί, η οποία διανεμήθηκε στο προσωπικό της εταιρείας. 

Η Airbus έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζει μέτρα, όπως η μερική απασχόληση εργαζομένων ή η υπαγωγή τους στα ταμεία ανεργίας, ξεκινώντας με 3.000 υπαλλήλους της στη Γαλλία, αλλά «ενδέχεται να χρειαστεί πλέον να σχεδιάσουμε πολύ ευρύτερα μέτρα», προειδοποίησε ο Φορί στην επιστολή.

Η ίδια «η επιβίωση της Airbus θα τεθεί εν αμφιβόλω εάν δεν δράσουμε τώρα», πρόσθεσε. Πηγές προσκείμενες στην αεροπορική βιομηχανία προβλέπουν πρόγραμμα αναδιάρθρωσης παρόμοιο με εκείνο του 2007, όταν είχαν απολυθεί 10.000 εργαζόμενοι, από το καλοκαίρι. Ο Φορί ωστόσο υπογράμμισε ότι εξετάζονται «όλες οι επιλογές», καθώς η διεύθυνση του ομίλου αναμένει να διαμορφώσει σαφέστερη εικόνα για τη ζήτηση.

Πηγές ενημερωμένες σχετικά λένε πως η Airbus διεξάγει ταυτόχρονα διαπραγματεύσεις με ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που συμμετέχουν στο ενεργητικό της για να καταφύγει σε μηχανισμούς στήριξης προς τις βιομηχανίες ο τζίρος των οποίων έχει υποστεί πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένων και χορηγήσεων δανείων με κρατικές εγγυήσεις.

Ήδη, έχει διευρύνει πιστωτικές γραμμές που της προσφέρονται από τράπεζες, ώστε να εξασφαλίσει «χρόνο για να προσαρμοστεί και να αλλάξει μέγεθος», όπως το έθεσε ο Φορί.

Για να περιορίσει τις εκροές χρημάτων, η Airbus ανακοίνωσε ότι προβλέπει να μειώσει την παραγωγή αεροσκαφών με στενή άτρακτο κατά το ένα τρίτο, στα 40 αεροπλάνα τον μήνα. Θα μειώσει επίσης την παραγωγή αεροσκαφών με φαρδιά άτρακτο στο 42%. «Με άλλα λόγια, μέσα σε δύο εβδομάδες χάσαμε το ένα τρίτο της δραστηριότητάς μας», υπογράμμισε ο Φορί στην επιστολή. «Και, ειλικρινά, αυτό δεν είναι καν το χειρότερο σενάριο που μπορεί να αντιμετωπίσουμε».

Σύμφωνα με τον Φορί, το πλάνο της παραγωγής του ομίλου της Airbus δεν θα τροποποιηθεί, όσο περιμένει για να διαμορφώσει σαφέστερη εικόνα για τη ζήτηση, δηλαδή δύο - τρεις μήνες. Είναι πολύ νωρίς για να γίνουν προβλέψεις για το ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα ή ο ρυθμός της ανάκαμψής της, έγραψε, πάντως έκανε λόγο για δύο σενάρια, ένα περί βραχυπρόθεσμης, βαθιάς κρίσης με ταχεία ανάκαμψη κι ένα δεύτερο, περί πιο μακροπρόθεσμης κρίσης που θα διαρκέσει 5 ως 10 χρόνια προτού τα επίπεδα της ζήτησης επανέλθουν στα πρότερα επίπεδα.

«Δυστυχώς, η αεροπορική βιομηχανία θα αναδυθεί σε αυτόν τον νέο κόσμο πολύ πιο αδύναμη και πολύ πιο ευάλωτη από ό,τι ήταν πριν», προεξόφλησε ο Φορί στην επιστολή του.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Δώδεκα άτομα τραυματίες από αναταράξεις σε πτήση της Qatar Airways

Τα ατυχήματα που οφείλονται σε αναταράξεις στη διάρκεια πτήσεων είναι ο πιο συχνός τύπος ατυχημάτων, σύμφωνα με μελέτη του 2021 που εκπόνησε η Αμερικανική Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών.