ΓΔ: 2086.55 -1.01% Τζίρος: 224.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Spotify-politikes diafimieis-USA
Shutterstock

Το Spotify κατεβάζει 75 εκατ. ψεύτικα τραγούδια που δημιούργησε το AI

Η Spotify εντείνει τα μέτρα κατά της ψεύτικης μουσικής, αφαιρώντας 75 εκατ. κομμάτια που δημιουργήθηκαν με AI και απειλούν τα έσοδα των καλλιτεχνών και την αξιοπιστία της πλατφόρμας.

Η Spotify, η μεγαλύτερη πλατφόρμα μουσικής streaming στον κόσμο, προχώρησε στην αφαίρεση 75 εκατομμυρίων spam τραγουδιών από τον κατάλογό της μέσα σε έναν χρόνο, καθώς η χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) καθιστά ευκολότερη τη δημιουργία ψεύτικου περιεχομένου και τη χειραγώγηση του συστήματος πληρωμών προς καλλιτέχνες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η ραγδαία εξάπλωση των εργαλείων AI έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των πλαστών τραγουδιών, τα οποία εντοπίζονται είτε πριν ανέβουν στην πλατφόρμα μέσω φίλτρων ασφαλείας, είτε μετά τη δημοσίευσή τους, όταν διαπιστώνεται η παράνομη φύση τους.

Τα 75 εκατ. spam tracks ανταγωνίζονται σε όγκο την ίδια τη μουσική βιβλιοθήκη της Spotify, η οποία αριθμεί περίπου 100 εκατ. τραγούδια. Παράλληλα, η πλατφόρμα φιλοξενεί σχεδόν 7 εκατ. podcasts και 350.000 audiobooks.

Τα πλαστά κομμάτια δημιουργούνται συνήθως για να εκμεταλλευτούν το σύστημα πληρωμών, καθώς κάθε αναπαραγωγή διάρκειας άνω των 30 δευτερολέπτων αποφέρει δικαιώματα στον δημιουργό, αποδυναμώνοντας έτσι τα έσοδα των πραγματικών καλλιτεχνών.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την εισαγωγή ενός νέου φίλτρου μουσικού spam, το οποίο θα αναγνωρίζει ύποπτους χρήστες, θα επισημαίνει τα κομμάτια τους και θα τα αποτρέπει από το να προτείνονται μέσω του αλγορίθμου.

«Οι πρακτικές spam έχουν γίνει πιο εύκολες στην εκμετάλλευση καθώς τα εργαλεία AI επιτρέπουν σε οποιονδήποτε να παράγει τεράστιο όγκο μουσικής», ανέφερε εκπρόσωπος της Spotify. 

Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν απομιμήσεις γνωστών καλλιτεχνών, εξαιρετικά σύντομα tracks και μαζικά uploads τεχνητής μουσικής που κυμαίνονται από instrumental χαλάρωσης έως σχεδόν πανομοιότυπα αντίγραφα γνωστών τραγουδιών.

Παρά το φαινόμενο, η Spotify υπογραμμίζει ότι «η απήχηση της AI-δημιουργημένης μουσικής παραμένει ελάχιστη» και δεν έχει «ουσιαστικό αντίκτυπο στις ακροάσεις ή τη διανομή εσόδων» για τους ανθρώπινους δημιουργούς. Μόνο το 2024, η εταιρεία κατέβαλε 10 δισ. δολάρια σε δικαιώματα, παρότι οι πληρωμές παραμένουν σημείο τριβής με τη μουσική βιομηχανία.

Η Spotify έχει ήδη θεσπίσει κανόνες που απαιτούν τουλάχιστον 1.000 αναπαραγωγές προκειμένου ένα κομμάτι να παράγει δικαιώματα, ένα μέτρο που έχει περιορίσει σημαντικά τις απάτες. Παράλληλα, αυστηροποιεί την πολιτική της για τα vocal deepfakes, τα οποία επιτρέπονται μόνο με ρητή συγκατάθεση των καλλιτεχνών που «μιμούνται».

Η πλατφόρμα εργάζεται επίσης στην υιοθέτηση ενός νέου βιομηχανικού προτύπου διαφάνειας σχετικά με τη χρήση AI, το οποίο έχει αναπτυχθεί από τον οργανισμό DDEX. Οι δημιουργοί θα μπορούν προαιρετικά να επισημαίνουν εάν το κομμάτι τους δημιουργήθηκε με χρήση AI.

«Αυτή η αλλαγή στοχεύει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στην πλατφόρμα, όχι στην τιμωρία όσων χρησιμοποιούν υπεύθυνα την τεχνολογία», σημείωσε η εταιρεία. «Δεν θα υποβαθμίζονται τραγούδια επειδή γνωστοποιούν ότι έχουν δημιουργηθεί εν μέρει ή εξ ολοκλήρου με AI».

Η πιο γνωστή υπόθεση AI deepfake παραμένει το τραγούδι “Heart on My Sleeve” (2023), που παρουσίαζε φωνές που έμοιαζαν με εκείνες των Drake και The Weeknd. Το τραγούδι αποσύρθηκε γρήγορα έπειτα από παρέμβαση της Universal Music Group, η οποία το χαρακτήρισε «παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων μέσω γενετικής τεχνητής νοημοσύνης».

Η δημοτικότητα project όπως οι Velvet Sundown, ένα «συνθετικό μουσικό πρότζεκτ» που δηλώνει ρητά τη χρήση AI στο προφίλ του, έχει προκαλέσει συζητήσεις για το αν πρέπει να γίνει υποχρεωτική η επισήμανση AI περιεχομένου. Ωστόσο, επειδή δεν παραβιάζει τις πολιτικές κατά του spam, η Spotify δεν έχει αφαιρέσει τα τραγούδια του.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε ότι η συνεργασία της μουσικής βιομηχανίας είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της νέας πραγματικότητας:

«Ζητήσαμε από τους συμμετέχοντες στην αγορά να φανταστούν τις αμέτρητες ευκαιρίες που μπορεί ναπροσφέρει ένα κομμάτι μουσικής που δημιουργήθηκε με AI. Η ενθουσιώδης ανταπόκριση δείχνει το τεράστιο μετασχηματιστικό δυναμικό που έχει η τεχνολογία στο οικοσύστημα του streaming.»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τεχνητή νοημοσύνη οθόνη
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως καταλύτης αλλαγών σε σύγχρονους κλάδους οικονομίας.

Η συζήτηση στο συνέδριο της Grant Thornton ανέδειξε πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη επιταχύνει τον μετασχηματισμό επιχειρήσεων, υγείας και εκπαίδευσης, απαιτώντας κουλτούρα αλλαγής και ισχυρές υποδομές.
Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Η εκπαίδευση ενισχύει τη γυναικεία παρουσία και αλλάζει το yachting

Ο Βασίλης Κορκίδης αναδεικνύει τον ρόλο της ναυτικής εκπαίδευσης και τη δυναμική άνοδο των γυναικών στο yachting, που ενισχύουν την ποιότητα, την καινοτομία και τις προοπτικές του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού.
Μάρκος Βερέμης, Άρθουρ Μένς
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρθουρ Μενς: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε ηγετική δύναμη στην ευρωπαϊκή AI

Ο CEO της Mistral AI, Arthur Mensch, τόνισε την αναδυόμενη δυναμική της Ελλάδας στην τεχνητή νοημοσύνη και ανακοίνωσε νέα στρατηγική συνεργασία με την κυβέρνηση. Έμφαση δόθηκε στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χατζηθεοδοσίου: Οι ΜμΕ να στηριχθούν στην πράσινη και ψηφιακή εποχή

Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του ΕΕΑ, στην επετειακή ομιλία για τα 100 χρόνια του Επιμελητηρίου, ανέδειξε τον διαχρονικό ρόλο και τις προκλήσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ως βασικό στήριγμα της οικονομίας και κοινωνίας.
Τεχνητή Νοημοσύνη Χέρι
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

CEO Initiative 2025: Κυβερνοασφάλεια & Τεχνητή Νοημοσύνη – Προκλήσεις ανθεκτικότητας

Στο CEO Initiative Forum 2025, ειδικοί συζήτησαν τις προκλήσεις της κυβερνοασφάλειας, τη σημασία του Sovereign AI για εθνική ασφάλεια και ανταγωνιστικότητα, και τους τρόπους διασφάλισης ακεραιότητας των δεδομένων στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.