Πτωτικά κινήθηκαν τα μεγέθη του γαλλικού ομίλου πολυτελών ειδών Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) το πρώτο τρίμηνο του 2020, αντικατοπτρίζοντας το δυσμενές κλίμα που έχει διαμορφώσει η πανδημία του covid-19 διεθνώς.
Ωστόσο, οι πωλήσεις της φίρμας Louis Vuitton μόνο στην Κίνα εκτινάχθηκαν κατά 50% τις τελευταίες ημέρες, οπότε και η ομαλότητα σταδιακά επανέρχεται στην χώρα, αφήνοντας ένα παράθυρο ελπίδας για τον περιορισμό των απωλειών κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Ειδικότερα, τα έσοδα του κορυφαίου ομίλου υποχώρησαν κατά 15% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διαμορφούμενα σε 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο κλάδος ειδών μόδας και δερμάτινων ειδών παρουσίασε κάμψη πωλήσεων κατά 10% με τα έσοδα να περιορίζονται σε 4,64 δισ. ευρώ, ενώ ο κλάδος καλλυντικών κι αρωμάτων είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 19%, στα 1,38 δισ ευρώ συγκριτικά με πέρσι.
Αντίστοιχα, ο κλάδος υψηλής ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιϊας είχε μειωμένα έσοδα κατά 26% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, στα 792 εκατ. ευρώ, με τις φίρμες Bulgari, TAG Heuer και Hublot να καταγράφουν σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων ένεκα των κλειστών καταστημάτων αλλά και των μειωμένων παραγγελιών από τους ανά τον κόσμο συνεργαζόμενους εμπόρους.
Η καταγραφόμενη κάμψη οδήγησε μάλιστα τον όμιλο να αποσύρει την συμμετοχή του από την φετινή έκθεση κοσμημάτων και ωρολογοποιίας Baselworld που πραγματοποιείται κάθε Απρίλιο στη Γενεύη, ακολουθώντας τα χνάρια κι άλλων διεθνών ονομάτων όπως οι Breitling, Gucci, Chanel, Rolex και Patek Philippe, οι οποίοι προσανατολίζονται στην παρουσίαση των δημιουργιών τους το 2021 στα πλαίσια της έκθεσης Watches and Wonders.
Ανοδικά κινήθηκαν πάντως οι διαδικτυακές πωλήσεις του ομίλου καθ΄όλη την διάρκεια των εβδομάδων που τα καταστήματα του παραμένουν κλειστά, με τις φίρμες Dior, Celine και Givenchy μεταξύ άλλων να ενισχύουν τα online έσοδά τους. Παρά ταύτα, ο κλάδος των ειδών επιλεκτικής διανομής είχε κάμψη εσόδων κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του έτους, στα 2,62 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κάμψη αποδίδεται στο γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας καλλυντικών Sephora παρέμειναν κλειστά στην Κίνα σχεδόν ολόκληρο το τρίμηνο και σε Ευρώπη κι Αμερική από τα μέσα του Μαρτίου, ενώ και οι πωλήσεις duty free υπέστησαν ανεπανάληπτο πλήγμα ως αποτέλεσμα των περιορισμών στις διεθνείς μετακινήσεις.
Πλέον, δειλά σημάδια ανάκαμψης στα μεγέθη του ομίλου δεν αναμένονται πριν το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς εκτιμάται ότι και το δεύτερο τρίμηνο επηρεάζεται δυσμενώς από τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας που η μία μετά την άλλη όλες οι χώρες κυρίως της Ευρώπης αλλά και οι ΗΠΑ αναγκάζονται να εφαρμόσουν. Η πτώση των πωλήσεων αποδίδεται σαφώς στα κλειστά καταστήματα με αποτέλεσμα η όποια ανάκαμψη να συνδέεται με την ομαλοποίηση της λειτουργίας του εμπορίου.
Κατόπιν αυτών, αποφασίστηκε η μείωση του φετινού μερίσματος κατά 30%, στα 4,80 ευρώ ανά μετοχή, ενώ τόσο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Bernard Arnault όσο και τα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου αποφάσισαν να μην αποζημιωθούν για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.. Σημειώνεται ότι πρόσφατες έρευνες των εταιρειών McKinsey και Boston Consulting Group προβλέπουν απώλειες εσόδων της τάξεως του 40% (έως και 600 δισ. δολάρια) για την παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών φέτος εξαιτίας της πανδημίας, ενώ μικρή ανάκτηση του χαμένου εδάφους αναμένεται από το 2021.