ΓΔ: 1392.73 0.59% Τζίρος: 51.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:33:37 DATA
Φώτο: Shutterstock

Δύσκολο τρίμηνο για την Louis Vuitton με πτώση πωλήσεων κατά 15%

Ο κορυφαίος γαλλικός όμιλος ειδών πολυτελείας LVMH αποφάσισε μείωση του φετινού μερίσματος κατά 30% ενώ τα μέλη της διοίκησης αποφάσισαν να μην αποζημιωθούν για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.

Πτωτικά κινήθηκαν τα μεγέθη του γαλλικού ομίλου πολυτελών ειδών Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) το πρώτο τρίμηνο του 2020, αντικατοπτρίζοντας το δυσμενές κλίμα που έχει διαμορφώσει η πανδημία του covid-19 διεθνώς.

Ωστόσο, οι πωλήσεις της φίρμας Louis Vuitton μόνο στην Κίνα εκτινάχθηκαν κατά 50% τις τελευταίες ημέρες, οπότε και η ομαλότητα σταδιακά επανέρχεται στην χώρα, αφήνοντας ένα παράθυρο ελπίδας για τον περιορισμό των απωλειών κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.  

Ειδικότερα, τα έσοδα του κορυφαίου ομίλου υποχώρησαν κατά 15% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διαμορφούμενα σε 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο κλάδος ειδών μόδας και δερμάτινων ειδών παρουσίασε κάμψη πωλήσεων κατά 10% με τα έσοδα να περιορίζονται σε 4,64 δισ. ευρώ, ενώ ο κλάδος καλλυντικών κι αρωμάτων είχε μειωμένες πωλήσεις κατά 19%, στα 1,38 δισ ευρώ συγκριτικά με πέρσι. 

Αντίστοιχα, ο κλάδος υψηλής ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιϊας είχε μειωμένα έσοδα κατά 26% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, στα 792 εκατ. ευρώ, με τις φίρμες Bulgari, TAG Heuer και Hublot να καταγράφουν σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων ένεκα των κλειστών καταστημάτων αλλά και των μειωμένων παραγγελιών από τους ανά τον κόσμο συνεργαζόμενους εμπόρους.

Η καταγραφόμενη κάμψη οδήγησε μάλιστα τον όμιλο να αποσύρει την συμμετοχή του από την φετινή έκθεση κοσμημάτων και ωρολογοποιίας Baselworld που πραγματοποιείται κάθε Απρίλιο στη Γενεύη, ακολουθώντας τα χνάρια κι άλλων διεθνών ονομάτων όπως οι Breitling, Gucci, Chanel, Rolex και Patek Philippe, οι οποίοι προσανατολίζονται στην παρουσίαση των δημιουργιών τους το 2021 στα πλαίσια της έκθεσης Watches and Wonders. 

Ανοδικά κινήθηκαν πάντως οι διαδικτυακές πωλήσεις του ομίλου καθ΄όλη την διάρκεια των εβδομάδων που τα καταστήματα του παραμένουν κλειστά, με τις φίρμες Dior, Celine και Givenchy μεταξύ άλλων να ενισχύουν τα online έσοδά τους. Παρά ταύτα, ο κλάδος των ειδών επιλεκτικής διανομής είχε κάμψη εσόδων κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του έτους, στα 2,62 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κάμψη αποδίδεται στο γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας καλλυντικών Sephora παρέμειναν κλειστά στην Κίνα σχεδόν ολόκληρο το τρίμηνο και σε Ευρώπη κι Αμερική από τα μέσα του Μαρτίου, ενώ και οι πωλήσεις duty free υπέστησαν ανεπανάληπτο πλήγμα ως αποτέλεσμα των περιορισμών στις διεθνείς μετακινήσεις. 

Πλέον, δειλά σημάδια ανάκαμψης στα μεγέθη του ομίλου δεν αναμένονται πριν το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς εκτιμάται ότι και το δεύτερο τρίμηνο επηρεάζεται δυσμενώς από τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας που η μία μετά την άλλη όλες οι χώρες κυρίως της Ευρώπης αλλά και οι ΗΠΑ αναγκάζονται να εφαρμόσουν. Η πτώση των πωλήσεων αποδίδεται σαφώς στα κλειστά καταστήματα με αποτέλεσμα η όποια ανάκαμψη να συνδέεται με την ομαλοποίηση της λειτουργίας του εμπορίου. 

Κατόπιν αυτών, αποφασίστηκε η μείωση του φετινού μερίσματος κατά 30%, στα 4,80 ευρώ ανά μετοχή, ενώ τόσο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Bernard Arnault όσο και τα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου αποφάσισαν να μην αποζημιωθούν για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.. Σημειώνεται ότι πρόσφατες έρευνες των εταιρειών McKinsey και Boston Consulting Group προβλέπουν απώλειες εσόδων της τάξεως του 40% (έως και 600 δισ. δολάρια) για την παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών φέτος εξαιτίας της πανδημίας, ενώ μικρή ανάκτηση του χαμένου εδάφους αναμένεται από το 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Συναγερμός στην Ευρώπη για Temu και Shein, ζητούνται αυστηροί έλεγχοι

Επιστολή της ομοσπονδίας ένδυσης Euratex στην πρόεδρο της Κομισιόν. Έξι χώρες ζητούν δυναμική παρέμβαση της Επιτροπής για αυστηρότερους ελέγχους, καθώς και μέτρα στήριξης των ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς η «δημοκρατία του TikTok» χτυπάει τους οίκους των πολυτελών ειδών

Απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τους κολοσσούς των ειδών πολυτελείας, την ώρα που βίντεο σε κοινωνικά δίκτυα αποκαλύπτουν ότι ακόμη και πανάκριβες τσάντες κατασκευάζονται πρόχειρα και με ευτελή υλικά.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
ΔΙΕΘΝΗ

Κάμψη εισαγωγών κι εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την γήρανση του εργατικού της δυναμικού. Στα 400 ευρώ η μέση κατανάλωση ενδυμάτων στην Ελλάδα το 2023, στα 630 ευρώ η μέση αξία της κατανάλωσης στην ΕΕ.