Μια ομάδα δυτικών ασφαλιστών εταιρειών συνεχίζει να παράσχει κάλυψη για δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο, παρά τις αυστηρές κυρώσεις που έχει επιβάλλει η δύση στη Μόσχα μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Reuters, στοιχεία που έχει στην κατοχή του δείχνουν ότι πέντε ασφαλιστικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η American Club, η West of England με έδρα το Λουξεμβούργο και η νορβηγική Gard, παρείχαν κάλυψη για 10 δεξαμενόπλοια που έπλευσαν από τη Ρωσία προς την Ασία φέτος.
Η American Club και η West of England παρείχαν ασφάλιση για δύο πλοία - το Gioiosa και το Orion I - που πραγματοποίησαν παρόμοια ταξίδια στις αρχές του 2024.
Και τα δύο πλοία επιβίβασαν αργό πετρέλαιο από την κρατική ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία Rosneft στη Βαλτική της Ρωσίας και απέπλευσαν προς την Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Το πλαφόν, που επιβλήθηκε από την Ομάδα των Επτά βιομηχανικών χωρών και τους συμμάχους τους για να περιορίσει την ικανότητα της Μόσχας να χρηματοδοτεί τον πόλεμο, επιτρέπει στους δυτικούς ασφαλιστικούς ομίλους και τα πλοία να συμμετέχουν στο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου μόνο εάν το πετρέλαιο πωλείται κάτω από 60 δολάρια το βαρέλι.
Πολλοί από αυτούς που σταμάτησαν να εμπορεύονται τέτοια φορτία δήλωσαν ότι το έκαναν επειδή δεν μπορούσαν να είναι σίγουροι για την τιμή του πετρελαίου που μεταφέρουν τα πλοία που ασφαλίζουν.
Η Ρωσία, η οποία έχει απαγορεύσει στις επιχειρήσεις της να συμμορφωθούν με το ανώτατο όριο τιμών, πουλά το αργό πετρέλαιό της στα λιμάνια της Βαλτικής για 69,4 δολάρια κατά μέσο όρο ανά βαρέλι μέχρι στιγμής φέτος, πολύ πάνω από το ανώτατο όριο τιμών, όπως δείχνουν τα στοιχεία της LSEG.
Οι δυτικές υπηρεσίες επιβολής της νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένου του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, απαιτούν από τις ασφαλιστικές εταιρείες να ζητούν τις λεγόμενες βεβαιώσεις από τα μέρη που αγοράζουν και πωλούν το αργό ότι το πετρέλαιο άλλαξε χέρια κάτω από το ανώτατο όριο τιμών.
Η International Group (IG) of P&I Clubs - η οποία παρέχει ασφάλιση για το 90% του παγκόσμιου στόλου - δήλωσε τον Απρίλιο ότι η διαδικασία βεβαίωσης ήταν λανθασμένη και κινδύνευε να εκθέσει τα μέλη της σε παραβιάσεις του ανώτατου ορίου τιμών.
Οι άλλοι πάροχοι ασφάλισης για το ρωσικό πετρέλαιο περιλάμβαναν την Maritime Mutual από τη Νέα Ζηλανδία και το μέλος της IG London P&I Club, όπως έδειξε έρευνα του Reuters που βασίστηκε στα ναυτιλιακά και εμπορικά δεδομένα.