ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
businessdaily-FTI-Group-Germany
Φωτο: Shutterstock

Αίτηση πτώχευσης από τον τρίτο μεγαλύτερο τουριστικό όμιλο της Ευρώπης

Η FTI απασχολεί 11.000 άτομα παγκοσμίως και προσφέρει εκδρομές σε περισσότερους από 40 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων μέσω των 10.000 συνεργαζόμενων πρακτορείων της στη Γερμανία.

Ο τρίτος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας της Ευρώπης, η FTI Group κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στο περιφερειακό δικαστήριο του Μονάχου τη Δευτέρα, ανέφερε η γερμανική εταιρεία σε ανακοίνωσή της, καθώς οι κρατήσεις συνέχισαν να μειώνονται και δεν επέτρεψαν να υλοποιηθεί το σχέδιο διάσωσής της από αμερικανική εταιρεία, μέσω εξαγοράς με συμβολικό τίμημα 1 ευρώ.

Εκτός από τη βύθιση των κρατήσεων, πολλοί προμηθευτές επέμεναν σε προκαταβολές, τις οποίες η FTI δεν είναι πλέον σε θέση να παρέχει. 

Ο όμιλος έχει ανοίξει μια τηλεφωνική γραμμή και μια ιστοσελίδα για τους πελάτες, προστίθεται στην ανακοίνωση. Θα πρέπει είτε να ακυρώσει είτε να ολοκληρώσει μόνο εν μέρει όλα τα ταξίδια από τις 4 Ιουνίου, επηρεάζοντας ενδεχομένως χιλιάδες παραθεριστές στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου με μεγάλη ταξιδιωτική κίνηση.

Το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε ότι η τουριστική βιομηχανία και το ταμείο ταξιδιωτικής ασφάλισης θα φροντίσουν για τον επαναπατρισμό και την υποστήριξη των τουριστών που επλήγησαν, αλλά ότι θα παράσχει προξενική υποστήριξη, αν χρειαστεί, για να διασφαλιστεί η ασφαλής επιστροφή τους.

Το γερμανικό υπουργείο Οικονομίας χαρακτήρισε την πτώχευση «τραγική», προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να παράσχει πρόσθετη βοήθεια.

Η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει λεπτομερώς τι επιπτώσεις θα έχει η αφερεγγυότητα στη χρηματοδότηση της βοήθειας ανάκαμψης που είχε χορηγήσει στην FTI κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών. 

«Πρέπει να υποτεθεί ότι μόνο μικρές ανακτήσεις μπορούν να αναμένονται από τις εκκρεμείς απαιτήσεις», δήλωσε ο εκπρόσωπος. Η επιστροφή του δανείου δεν είναι πλέον δυνατή μετά την αφερεγγυότητα, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Υπενθυμίζεται ότι η FTI είχε βρεθεί σε δεινή θέση την εποχή της πανδημίας και έλαβε δάνειο 600 εκατ. από τη γερμανική κυβέρνηση, το οποίο όμως δεν μπορεί να εξυπηρετήσει. Επίσης απέτυχε η προσπάθεια διάσωσης από αμερικανική εταιρεία επειδή διαπιστώθηκε ότι είχε μεγαλύτερες χρηματοδοτικές ανάγκες από αυτές που είχαν υπολογιστεί αρχικά.

Η εν λόγω εταιρεία έχει παρουσία στην ελληνική αγορά, αλλά προς παρόν δεν είναι γνωστό αν υπάρχουν οφειλές σε ελληνικές επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα.

Η FTI απασχολεί 11.000 άτομα παγκοσμίως και προσφέρει εκδρομές σε περισσότερους από 40 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων μέσω των 10.000 συνεργαζόμενων πρακτορείων της στη Γερμανία. Κατά το οικονομικό έτος 2022/2023, ανέφερε ετήσιες πωλήσεις περίπου 4,1 δισ. ευρώ.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, αρχικά, μόνο το εμπορικό σήμα του ταξιδιωτικού πράκτορα FTI Touristik επηρεάζεται άμεσα από αυτό. Στη συνέχεια, ωστόσο, θα κατατεθούν αντίστοιχες αιτήσεις και για άλλες εταιρείες του ομίλου. Η Windrose Finest Travel GmbH με το πολυτελές εμπορικό σήμα WINDROSE θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της.

Οι ανεξάρτητες εταιρείες Euvia GmbH και το κανάλι ταξιδιωτικών αγορών sonnenklar.TV καθώς και το σύστημα franchise της Touristik Vertriebsgesellschaft mbH (TVG) με τα εμπορικά σήματα sonnenklar.TV Reisebüros, 5vorFlug Reisebüros και Flugbörse δεν ανήκουν στον ΟΜΙΛΟ FTI.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tourismos, Turism, Pieria, Litohoro
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγάλο ενδιαφέρον από τους τουρίστες της Γερμανίας για την Πιερία

Για την Πιερία, τα πλεονεκτήματα της περιοχής είναι τα πολλά camping, οι όμορφες παραλίες, αλλά και η γειτνίαση με τον Όλυμπο. Πολλοί τουρίστες που την είχαν επισκεφθεί στο παρελθόν επιθυμούν να ξαναέρθουν.
Neoi, Young, Tourismos, Taxidia
ΔΙΕΘΝΗ

Η έκρηξη του πληθωρισμού περιορίζει τις διακοπές των Γερμανών

Σύμφωνα με έρευνα της PricewaterhouseCoopers το 73% των Γερμανών δηλώνει ότι θα σκεφτόταν να περιορίσει τα αεροπορικά ταξίδια λόγω της αύξησης των τιμών. Αναγκαίες οι εκπτώσεις και προσφορές για να αυξηθεί η φετινή ζήτηση.