Η κοινή χρήση αυτοκινήτου, σύμφωνα με επίσημες έρευνες, αυξάνει την ποιότητα της αστικής ζωής, μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη ρύπανση στις μεγάλες πόλεις, μετατρέποντας τις υποχρησιμοποιούμενες θέσεις στάθμευσης σε λειτουργικούς δημόσιους χώρους.
Tο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλευ παρακολούθησε εκατοντάδες συνδρομητές City CarShare στο Σαν Φρανσίσκο για 18 μήνες. Σε αυτήν την περίοδο, η μέση απόσταση όλων των διαδρομών ήταν 20.900 χιλιόμετρα, ενώ υπήρξε εξοικονόμηση καυσίμου 2.725,5 λίτρων βενζίνης και αποφεύχθηκαν 9.072 κιλά CO2. Επιπλέον, σχεδόν το 33% των ατόμων που μετείχαν στο πρόγραμμα της κοινής χρήσης του αυτοκινήτου πούλησαν ένα ή περισσότερα από τα οχήματά τους και περίπου το 65% εγκατέλειψε την ιδέα αγοράς ενός επιπλέον αυτοκινήτου.
Η τάση του carsharing εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και παρατηρείται κυρίως σε περιοχές υψηλής αστικοποίησης, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να επωφεληθούν από τις λύσεις αστικής μετακίνησης. Στην Ολλανδία, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα του carsharing αυξάνονται συνεχώς για να φθάσουν τα αμέσως επόμενα χρόνια κοντά στο εκατομμύριο. Τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα αντικαθιστούν τα ιδιωτικά ή τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στο 38% των συνδρομητών, ενώ το 35% από τους συνδρομητές χρησιμοποιεί τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Αρκετές μελέτες παγκοσμίως δείχνουν την άμεση συσχέτιση μεταξύ της μειωμένης ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και της απόστασης που διανύθηκε με το αυτοκίνητο. Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία είναι ότι σημειώθηκε μείωση 1.600 χιλιομέτρων, γεγονός που ισοδυναμεί με 175-2.265 κιλών CO2 ετησίως (ανάλογα με το αυτοκίνητο) ανά νοικοκυριό carsharing.
Μακροπρόθεσμα, οι χρήστες που μοιράζονται αυτοκίνητα θα σταματήσουν τη συνολική χρήση των αυτοκινήτων και αναμένεται να αρχίσουν να χρησιμοποιούν περισσότερο ποδήλατα, τρένα και αστικές συγκοινωνίες. Ένα κοινόχρηστο αυτοκίνητο αντικαθιστά τέσσερα έως οκτώ ιδιωτικά αυτοκίνητα και ο χώρος που εξοικονομείται από ένα κοινόχρηστο αυτοκίνητο είναι περίπου 36-38 μ2, εξοικονομώντας έτσι αρκετούς χώρους στάθμευσης.
Σύμφωνα με τη McKinsey, το Carsharing έχει μέλλον, ειδικά στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη. Μερικοί καταναλωτές δεν μπορούν να βρουν διαθέσιμα οχήματα όταν τα χρειάζονται, κάποιοι χρησιμοποιούν carsharing, ενώ έχουν ιδιωτικά αυτοκίνητα και κάποιοι εξακολουθούν να διστάζουν λόγω της ανησυχίας που έχουν για το αν θα βρουν θέση στάθμευσης. Καθώς οι αυξανόμενες τιμές καυσίμου και ενέργειας στέκεται μεγάλο πρόβλημα απόκτησης αυτοκινήτων το carsharing μπορεί να προσφέρει λύσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Berg Insight, ο παγκόσμιος στόλος carsharing αυξήθηκε κατά 8,7% με αποτέλεσμα οι συνδρομές να αυξηθούν κατά 43,8% το 2022. Ο αριθμός των χρηστών υπηρεσιών carsharing παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθεί από 123,4 εκατομμύρια το 2022 σε 269,4 εκατομμύρια το 2027, ενώ ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούνται σε υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων παγκοσμίως προβλέπεται να αυξηθεί από 575.000 το 2022 σε 979.000 μέχρι το τέλος του 2027.
Η Ευρώπη και η Ασία-Ειρηνικός ηγούνται της παγκόσμιας επέκτασης της κοινής χρήσης αυτοκινήτων, ακολουθούμενη από τη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Ταυτόχρονα, η Βόρεια Αμερική ανέκαμψε το 2022, αυξάνοντας τον στόλο και το μέγεθος των συνδρομητών κατά 7,9% και 9,1%, αντίστοιχα.