ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Airplanes, Aeroplana, Aeroskafi, First Class, Luxury
Φώτο: Shutterstock

Αεροπορικά ταξίδια για «χλιδάτους» με εισιτήριο 18.000 δολ και... ντους

Οι αεροπορικές εταιρείες στρέφονται στους πλούσιους ταξιδιώτες και προσφέρουν καμπίνες πρώτης θέσης με απίστευτες ανέσεις, που μοιάζουν όλο και περισσότερο με μίνι δωμάτια ξενοδοχείων.

Σε ένα ράλι αναβάθμισης της πρώτης θέσης στα αεροσκάφη τους έχουν προχωρήσει οι αεροπορικές εταιρείες, στοχεύοντας τους πλούσιους πελάτες που «διψούν» για ταξίδια στον απόηχο και των περιορισμών που είχε επιβάλει η πανδημία. 

Οι καμπίνες της πρώτης θέσης μοιάζουν όλο και περισσότερο με μίνι δωμάτια ξενοδοχείων, με καναπέδες, διπλά κρεβάτια, τηλεοράσεις, γραφεία, ντουλάπες, μίνι μπαρ και σε ορισμένες περιπτώσεις με ντους. Σε κάποιες όσοι διαθέτουν τα απαραίτητα χρήματα μπορούν να έχουν και τον… προσωπικό τους σεφ. 

Οι επενδύσεις γίνονται παρά την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τη συμπίεση του κόστους ζωής. Οι αεροπορικές εταιρείες στοιχηματίζουν ότι αρκετοί άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν χρήματα για να πετάξουν με στυλ, αφού είχαν καθηλωθεί από το Covid και δεν είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν.

«Ειδικά οι ταξιδιώτες αναψυχής συνεχίζουν να κλείνουν πτήσεις στην επιχειρηματική ή ακόμη και στην πρώτη θέση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σποχ και πρόσθεσε ότι «φέτος είναι η πρώτη χρονιά που όλη η ομάδα μου τονίζει ότι στόχος μας θα πρέπει να είναι να αναβαθμίσουμε την πρώτη θέση». 

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία επένδυσε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα δύο ετών για να αναβαθμίσει τα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων στο πλαίσιο ενός προγράμματος που έχει ονομάσει Lufthansa Allegris. Η Qantas Airways παρουσιάζει επίσης μια νέα ακόμη πιο πολυτελή πρώτη θέση, η οποία, φυσικά, απευθύνεται σε όσους έχουν πολλά χρήματα να ξοδέψουν. 

Γιατί, όμως, αυτή η στροφή; Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν ζημίες ύψους περίπου 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς η πανδημία προκάλεσε πρωτοφανή καταστροφή. Ως εκ τούτου, θέλουν απεγνωσμένα να ανακτήσουν μέρος αυτών των χρημάτων και η πρώτη θέση έχει γίνει ένα πιθανό χρυσωρυχείο. Τα ταξίδια υψηλής κατηγορίας, στα οποία περιλαμβάνεται και η επιχειρηματική θέση, έχουν επιστρέψει στο 86% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, ενώ η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής θέσης, βρίσκεται στο 81%.

Η Cathay Pacific Airways σχεδιάζει επίσης αναβάθμιση της πρώτης θέσης. Υπάρχει ήδη μεγάλη ζήτηση για τις σημερινές κορυφαίες θέσεις της, οι οποίες είναι διαθέσιμες σε μία από τις πτήσεις Χονγκ Κονγκ - Λονδίνο. Οι καμπίνες περιλαμβάνουν «ένα από τα πιο πλατιά, πλήρως επίπεδα κρεβάτια στον ουρανό» και έναν ιδιαίτερα άνετο σαλόνι, όπως διαφημίζει στην ιστοσελίδα της. Φυσικά, οι ταξιδιώτες της πρώτης θέσης έχουν επίσης πρόσβαση στα καλύτερα σαλόνια των αεροδρομίων και μπορούν να ζητήσουν ακόμη και πιτζάμες!

Η Qantas και η Lufthansa παρουσίασαν και οι δύο νέες καμπίνες πρώτης θέσης που μοιάζουν με σουίτες ξενοδοχείων, ενώ είχαν προηγηθεί σε αυτή τη μετατροπή οι Singapore Airlines, Emirates και Etihad Airways

Τα καθίσματα στα νέα δωμάτια της Lufthansa μπορούν να θερμαίνονται ή να ψύχονται, ενώ υπάρχουν επίσης ντουλάπες για επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους. Αυτή είναι μια μεγάλη μεταμόρφωση από αυτό που ήταν προηγουμένως μια διάταξη ανοιχτού χώρου με λίγη ιδιωτικότητα. Στον κόμβο της Φρανκφούρτης, ένας προσωπικός βοηθός είναι διαθέσιμος για να υποδέχεται τους πελάτες της πρώτης θέσης και να φροντίζει για όλες τις «ταξιδιωτικές διατυπώσεις γρήγορα και διακριτικά», τονίζει η γερμανική εταιρεία. 

Μια πτήση Σίδνεϊ - Λος Άντζελες με επιστροφή στην πρώτη θέση της Qantas κοστίζει σχεδόν 18.000 δολάρια, ενώ η πτήση Φρανκφούρτη - Τόκιο με τη Lufthansa κοστίζει περίπου 15.000 δολάρια. Πρόκειται για ποσό σημαντικά χαμηλότερο από αυτό που οι πλούσιοι   ταξιδιώτες πληρώνουν για ιδιωτικά τζετ, ένα τμήμα που γνώρισε ώθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι έψαχναν να αποφύγουν τα πλήθη και τους περιορισμούς που σχετίζονται με τον ιό. 

Παράλληλα τα νέα αεροσκάφη 787 της Boeing και A350 της Airbus που έχει η  Lufthansa θα διαθέτουν δύο μονές σουίτες στην πρώτη θέση καθώς και μια διπλή που ονομάζεται Suite Plus και χωράει δύο άτομα. Αυτές έχουν τοίχους που φτάνουν μέχρι το ταβάνι και μια πόρτα που κλείνει και θα παρουσιαστούν το 2024. 

Η σουίτα «μεταφέρει την αίσθηση της ιδιωτικότητας και της ατομικότητας παρόμοια με ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, μόνο σε υψόμετρο 11 χιλιομέτρων», τόνισε κορυφαίο στέλεχος της γερμανικής εταιρείας. Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου, η business class της Lufthansa θα διαθέτει επίσης σουίτες με «ψηλούς» τοίχους και συρόμενες πόρτες. 

Η Qantas, εν τω μεταξύ, διαθέτει χώρο για 14 επιβάτες στην πρώτη θέση στα superjumbos A380 της. Τα νεότερα, μικρότερα αεροσκάφη της A350 μπορούν να φιλοξενήσουν έξι άτομα. Οι μεμονωμένες καμπίνες διαθέτουν επί του παρόντος πολυθρόνες και ένα επίπεδο κρεβάτι 212 εκατοστών με στρώμα από αφρό, καθώς και βαμβακερά ριχτάρια, πάπλωμα και μενού μαξιλαριών. Οι καμπίνες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν δύο άτομα σε περίπτωση που οι ταξιδιώτες θέλουν να φάνε μαζί. 

Αυτές οι αποκλειστικές ζώνες καταλαμβάνουν άφθονο χώρο στο αεροσκάφος. Μια τυπική σουίτα πρώτης θέσης στα αεροσκάφη A380 που πετάει η Singapore Air, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης της Skytrax για το συγκεκριμένο τμήμα, καταλαμβάνει περίπου 50 τετραγωνικά πόδια, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο του μεγέθους ενός μέσου διαμερίσματος στο Χονγκ Κονγκ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aeroplano, Airplane
BUSINESS LIFE

Γιατί έχουν κρατηθεί στα ύψη οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Η κανονικότητα επιστρέφει στις αερομεταφορές, αλλά όχι και για τις τιμές των εισιτηρίων, καθώς οι εταιρείες έχουν αδρανοποιήσει μεγάλος μέρος των στόλων τους. Οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο.