ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Τα ακριβά ρολόγια επιστρέφουν με πωλήσεις πάνω από το επίπεδο του 2019

Οι ελβετικές εξαγωγές πολυτελών ρολογιών αυξήθηκαν κατά 12% το πρώτο εξάμηνο φέτος. Τιμές-ρεκόρ και στις δημοπρασίες μεταχειρισμένων ρολογιών.

Εντυπωσιακή ανάκαμψη καταγράφει φέτος ο κλάδος της υψηλής ωρολογοποιίας, τόσο στην πρωτογενή όσο και στην δευτερογενή αγορά (secondhand), επιτυγχάνοντας να υπερβεί τις απώλειες της πανδημίας αλλά και να ανοίξει νέες αγορές, κατακτώντας και τις νεότερες γενιές αγοραστών.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελβετικής Ωρολογοποιίας, το τελευταίο τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε αύξηση των εξαγωγών πολυτελών ρολογιών, με ποσοστιαία μεταβολή 2,7% συγκριτικά με το 2019, και σύνολο πωλήσεων-ρεκόρ ύψους 22,3 δισ ελβετικά φράγκων. Επιπρόσθετα, από τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2022, πιστοποιείται αύξηση κατά 12% στην αξία των εξαγωγών ελβετικών ρολογιών συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αγγίζοντας συνολικά τα 11,9 δισ φράγκα. Οι ΗΠΑ παραμένουν μία πολύτιμη και δυναμική αγορά για τους Ελβετούς κατασκευαστές ρολογιών, συνεισφέροντας το 16% των συνολικών εξαγωγών φέτος, μέχρι στιγμής, ωστόσο η Ασία, παρά τους επίμονους περιορισμούς λόγω της πανδημίας, συνεισφέρει την μερίδα του λέοντος στις ελβετικές εξαγωγές ρολογιών, απορροφώντας το 49% αυτών.

Δυναμική είναι πάντως και η ανάπτυξη της δευτερογενούς αγοράς -ελαφρώς μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών- καθώς νεότερες γενιές ευκατάστατων καταναλωτών επιδεικνύουν ενδιαφέρον για vintage μοντέλα ιστορικών οίκων. Σύμφωνα δε με πρόσφατη μελέτη των εταιρειών McKinsey και The Business of Fashion, η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι “τρέχει” με ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ 8% και 10% το διάστημα 2019-2025, με τις πωλήσεις του κλάδου συνολικά να εκτιμώνται μεταξύ 29 δισ. και 32 δισ. δολάρια. Η τάση τροφοδοτείται ιδιαιτέρως από τις δημοπρασίες που διενεργούνται κατά διαστήματα, κατά τις οποίες το ένα ρεκόρ διαδέχεται το άλλο. Ενδεικτικά, ο αμερικανκός οίκος δημοπρασιών Phillips κατέρριψε πέρσι το ιστορικό ρεκόρ συνόλου πωλήσεων σε μεταχειρισμένα ρολόγια, αγγίζοντας το αστρονομικό ποσό των 209 εκατ δολαρίων και καταγράφοντας αύξηση 57% συγκριτικά με το 2020. Το ρεκόρ αυτό ενδέχεται μάλιστα να καταρριφθεί φέτος, καθώς ο ίδιος οίκος είχε ήδη πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 127,5 εκατ δολαρίων, προτού καν ξεκινήσουν οι σημαντικές δημοπρασίες του φθινοπώρου…

Χαρακτηριστικά, ο οίκος Phillips δημοπράτησε πέρσι ένα συλλεκτικό ρολόι της συλλογής Nautilus από την Patek Philippe σε συνεργασία με την Tiffany & Co. για 6,5 εκατ δολάρια, ποσό αστρονομικό ακόμη και για τον κλειστό κύκλο των συλλεκτών υπερπολυτελών ρολογιών. Να σημειωθεί ότι ένα κλασικό ρολόι Nautilus με την υπογραφή της Patek Philippe δεν υπερβαίνει τα 237.000 δολάρια στα πλαίσια μίας δημοπρασίας, την στιγμή που η τιμή του στα καταστήματα είναι 35.000 δολάρια, με δεκαετή ωστόσο λίστα αναμονής… Αναλυτές αποδίδουν το αυξημένο ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα ρολόγια και στην διάθεση περισσότερων μοντέλων από το σύνηθες, με την κατάρρευση της αγοράς των κρυπτονομισμάτων μέσα στο καλοκαίρι να ωθεί αρκετούς ιδιοκτήτες ρολογιών υψηλού κόστους και κύρους να τα πωλήσουν.

Επιπρόσθετα, νέες κατηγορίες καταναλωτών δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για vintage μοντέλα ρολογιών, με τις γυναίκες να αποτελούν ένα δυναμικά ανερχόμενο κομμάτι της αγοράς την τελευταία διετία. Στον οίκο Audemars Piguet, οι γυναίκες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ρολόγια υψηλών μηχανικών προδιαγραφών αποτελούσαν προ διετίας μόλις το 16% της πελατειακής βάσης της εταιρείας στις ΗΠΑ, ενώ σήμερα συνθέτουν το 23% κι εκτιμάται ότι θα αποτελούν το 30% μέχρι το 2030.

Τέλος, η δευτερογενής αγορά έλκει το ενδιαφέρον ολοένα και νεαρότερων καταναλωτών, χάριν στην δύναμη των social media. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Deloitte για την ελβετική ωρολογοποιϊα, το 42% των εκπροσώπων των Millennials και το 34% των Gen Zs δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για την αγορά ενός μεταχειρισμένου πολυτελούς ρολογιού. Αναλυτές αποδίδουν το σχετικό ενδιαφέρον των νεαρότερων καταναλωτών τόσο στην κουλτούρα της οικονομίας του διαμοιρασμού, όσο όμως και στην στροφή σε πιο συνειδητές και βιώσιμες επιλογές στις αγορές τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

SPA, Evexia
BUSINESS LIFE

Στα 1,8 τρισ. δολάρια η αξία της αγοράς ευεξίας διεθνώς για το 2024

Το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων καταναλωτών τροφοδοτεί την ανάπτυξη της αγοράς, με ρυθμούς 5% - 10% ετησίως. Κορυφαίας σημασίας η επιστημονική υποστήριξη της αποτελεσματικότητας των διατιθέμενων προϊόντων.
BUSINESS LIFE

Ζαλίζουν οι τιμές των πολυτελών αγαθών, «φρενάρουν» οι πωλήσεις τους

Για το 2024 οι αναλυτές της Bain προβλέπουν αύξηση στις πωλήσεις πολυτελών αγαθών μεταξύ 1% και 4% συγκριτικά με το 2023, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αγγίζει το 7%, υπό την προϋπόθεση της επανάκαμψης των τουριστικών ροών.
BUSINESS LIFE

Υβριδικό το μέλλον της εργασίας και με αρκετές αλλαγές επαγγέλματος

Η εξ αποστάσεως απασχόληση που άρχισε στη διάρκεια της πανδημίας θα διατηρηθεί για αρκετούς εργαζόμενους, τονίζει η McKinsey. Περισσότεροι από 100 εκατ. εργαζόμενοι θα αλλάξουν επάγγελμα ως το 2030.
BUSINESS LIFE

Ασύμφορα τα ψώνια στο Λονδίνο μετά την κατάργηση του tax free

Έντονες διαμαρτυρίες εκπροσώπων των μεγαλύτερων βρετανικών brands για τη «βουτιά» των πωλήσεων, μετά την κατάργηση των αφορολόγητων αγορών. Αυξάνονται οι επισκέπτες, αλλά μειώνονται οι δαπάνες τους.
BUSINESS LIFE

Beach Clubs: Παραλίες για λίγους με την υπογραφή μεγάλων οίκων μόδας

Κορυφαίοι οίκοι μόδας έχουν επιμεληθεί επιλεγμένα beach clubs στις ακτές της Μεσογείου, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δημιουργίες τους και στοχεύοντας παράλληλα στο διεθνές jet-set. Έρχονται και στην Αθήνα το 2024.