ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Πώς να σχεδιάσετε μια στιβαρή επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξης

Μια καλή στρατηγική ανάπτυξης θα πρέπει να επινοηθεί με βάση τις απαντήσεις στα θεμελιώδη ερωτήματα του γιατί πρέπει να υπάρχει ο οργανισμός και τι θέλει να πετύχει. Γράφει ο Γεώργιος Π. Καραδήμας*.

Η στρατηγική ανάπτυξης είναι σημαντική για τους οργανισμούς, γιατί είναι αυτή ακριβώς η στρατηγική που απαντά στο ερώτημα του πως ο οργανισμός θα προσαρμοστεί ή ακόμα και θα οδηγήσει την αλλαγή στο περιβάλλον, ώστε να εξασφαλίσει την επιβίωση και την προκοπή του στο μέλλον.

Η στρατηγική ανάπτυξης απλώς καθορίζει τις ενέργειες που πρέπει να κάνει ο οργανισμός ώστε να μετακινηθεί από το σημείο που βρίσκεται σήμερα στο σημείο που θα ήθελε να βρίσκεται στο μέλλον. Ωστόσο, η στρατηγική ανάπτυξης δεν μπορεί να αναπτυχθεί στο κενό. Η απάντηση στο ερώτημα γιατί ο οργανισμός πρέπει να υπάρχει τόσο τώρα όσο και στο μέλλον θα πρέπει να προηγείται, όπως και η απάντηση στο ερώτημα του τι θέλει να πετύχει ο οργανισμός στο πλαίσιο που καθορίζει η απάντηση στο ερώτημα «γιατί». Ωστόσο κι αυτό ακόμα δεν είναι αρκετό. Ο οργανισμός χρειάζεται ακόμα να απαντήσει στις ερωτήσεις «πώς όχι» που καθορίζονται από το σύστημα αξιών του.

Φαίνεται λοιπόν ότι η στρατηγική ανάπτυξης από μόνη της δεν αρκεί. Μια καλή στρατηγική ανάπτυξης θα πρέπει να επινοηθεί με βάση τις απαντήσεις στα θεμελιώδη ερωτήματα του γιατί πρέπει να υπάρχει ο οργανισμός, του τι θέλει να πετύχει και του τι πρέπει να κάνει για να το πετύχει. Μόνο τότε θα καταστεί σχετική η απάντηση στο πως θα πρέπει να ενεργήσει. Και τότε είναι που ορίζονται όλες οι υποθέσεις καθώς και τα σχετικά σημεία δράσης και αποφασίζονται οι μάχες που πρέπει να κερδηθούν. Ωστόσο κι αυτό δεν είναι αρκετό!

Κανένας οργανισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίσει διαφορετικά, όλο και πιο περίπλοκα προβλήματα χωρίς να αναπτύσσεται ο ίδιος ταυτόχρονα. Οι φουρτουνιασμένες θάλασσες απαιτούν απλά καλύτερα πλοία. Ως εκ τούτου, οι οργανισμοί πρέπει να αναπτύξουν τους εαυτούς τους την ίδια στιγμή που εφαρμόζεται η στρατηγική ανάπτυξής τους, με τρόπο που να υποστηρίζει την εφαρμογή της. Και θα πρέπει να υπάρξει στρατηγική και για αυτή την ανάπτυξη. Θα πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο για αυτό. Θα πρέπει να υπάρχουν σημεία δράσης και μάχες που θα πρέπει να κερδηθούν και από αυτή την άποψη. Και οι μάχες που ο οργανισμός θα πρέπει να κερδίσει εσωτερικά μπορεί να είναι πιο σημαντικές σε σύγκριση με τις μάχες που θα έπρεπε να κερδίσει εξωτερικά. Γιατί θα υπάρξει αντίσταση. Αλλά είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι επιτυχημένη μια στρατηγική ανάπτυξης να σταθεί ο οργανισμός στο ύψος της!

Η στρατηγική ανάπτυξης μπορεί να είναι επιτυχής μόνο μαζί με μια στρατηγική για την ανάπτυξη του ίδιου του οργανισμού. Μόνο όταν οι οργανισμοί έχουν αναγνωρίσει αυτό το γεγονός, μπορούν να δομούνται και αναδομούνται ανάλογα και να αποκτούν σχετική γνώση και ικανότητες. Και μόνο τότε οι αναπτυξιακές τους στρατηγικές θα έχουν καλές πιθανότητες να είναι αποτελεσματικές.

* O Γεώργιος Π. Καραδήμας, PhD, MSc, MBA, MEng, DipM Managing Partner, Koubaras Ltd (Συμβουλευτική εταιρεία που δίνει έμφαση στις λύσεις και την άμεση εφαρμογή τους στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Σε ποιες αγορές πρέπει να απευθύνονται οι εταιρείες για να πετύχουν

Η επιτυχία μιας εταιρείας είναι ένας συνδυασμός καλού marketing των προϊόντων της ή και των υπηρεσιών της, καλού marketing στην αγορά εργασίας αλλά και καλού marketing στην αγορά χρήματος. Γράφει ο Γεώργιος Καραδήμας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EY-Parthenon: Οι πυλώνες που δημιουργούν αξία για την ελληνική οικονομία

Η μελέτη της EY-Parthenon διαπιστώνει ότι παρά τη δεκαετία χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης που προηγήθηκε, έχει δημιουργηθεί ένα θετικό περιβάλλον εξαιτίας μεταξύάλλων των αυξημένων δυνατοτήτων πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
Saudi Arabia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικές ευκαιρίες για συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας

Ο αναπληρωτής υφυπουργός Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας αναφέρθηκε στο υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικής ίνας για τη μεταφορά δεδομένων και σημείωσε τις δυνατότητες συνεργασίας στις ψηφιακές υποδομές.