Την ανθεκτικότητά του απέναντι στις υπόλοιπες πλατφόρμες δείχνει το Netflix που διατηρεί την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά streaming, διατηρώντας προβάδισμα με βραχεία κεφαλή από το Amazon Prime, ενώ την ίδια στιγμή οι ελληνικοί πάροχοι ετοιμάζονται για την αντεπίθεσή τους.
Με τον τρόπο θέασης να έχει αλλάξει δραματικά από την πανδημία και μετά, και τους χρήστες να φεύγουν από την παραδοσιακή τηλεόραση και το δορυφορικό πιάτο, το Netflix κυριαρχούσε στην ελληνική αγορά. Ωστόσο η κατάσταση δείχνει να έχει αλλάξει μετά την είσοδο του Disney+ και του Prime Video της Amazon, ενώ Cosmote TV και Nova επενδύουν δυναμικά στις ΟΤΤ πλατφόρμες τους θέλοντας να αμφισβητήσουν την κυριαρχία των ξένων παρόχων στο τηλεοπτικό περιεχόμενο προσφέροντας παράλληλα και αθλητικές διοργανώσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Just Watch, στο πρώτο τρίμηνο του 2024, οι μεγάλοι παίκτες Netflix και Amazon Prime Video διατήρησαν τις δυο πρώτες θέσεις αντίστοιχα στην ελληνική αγορά streaming, με το Disney+ να ακολουθεί έχοντας «ξεφουσκώσει» στη δεύτερη χρονιά παρουσίας στην Ελλάδα, ενώ πιο πίσω βρίσκεται η Apple TV και η Mubi.
Ειδικότερα το Netflix έκλεισε με οριακή αύξηση 1% των μεριδίων του φτάνοντας το 38%, ενώ πίσω του βρίσκεται το Amazon Prime Video με 35% που έχει διατηρήσει σταθερή πορεία μέχρι στιγμής. Αντιθέτως, το Disney+ έχασε 1% έχοντας πλέον το 14% της αγοράς, ενώ η Apple TV Plus διατηρεί το 6% και η Mubi το 4%.
Ο ελληνικός ανταγωνισμός απέναντι στο Netflix
Αξίζει να σημειωθεί πως το Netflix, αν και δεν δημοσιεύει τα στοιχεία για την Ελλάδα, εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών που ακόμα δεν έχει «παγώσει» στη χώρα μας.
Από την πλευρά της η Cosmote TV είναι κυρίαρχη στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, καθώς μετά την άνοδο 5,5% που σημείωσε το 2023, αριθμεί 678.000 συνδρομητές, εκ των οποίων περισσότεροι από 490.000 βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα της, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η τάση συνεχίζει να παραμένει ανοδική από την αρχή της χρονιάς.
Η Nova ωστόσο ήταν η μεγάλη νικήτρια του 2023, μετά την επανατοποθέτησή της στην αγορά με την πλατφόρμα EON η οποία συνοδεύτηκε από μια επιθετική εμπορική πολιτική και πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για την απόκτηση τηλεοπτικού και αθλητικού περιεχομένου.
Η εταιρεία βλέποντας το ποιοτικό τηλεοπτικό περιεχόμενο να γίνεται όλο και λιγότερο, επένδυσε σημαντικά ποσά για να αποκτήσει την Premier League που εκτιμάται ότι της έφερε τουλάχιστον 25.000 νέους συνδρομητές, διαθέτει τον ΠΑΟΚ και τον Άρη από τις μεγάλες ομάδες της Super League, διατήρησε την Euroleague, και κατάφερε συνολικά το 2023 να προσθέσει 50.000 νέους χρήστες φτάνοντας πλέον τους 430.000.
Την ίδια στιγμή η Vodafone ήταν η πρώτη που είδε τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης ενός κολοσσού streaming στο οπλοστάσιό της, καθώς είχε αποφασίσει να μείνει εκτός της μάχης του αθλητικού περιεχόμενου, στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο.
Μια επιλογή που την έχει αφήσει κερδισμένη, καθώς εκτός από τη συνεργασία με το HBO, η επιλογή να προστεθεί το Disney+ στην πλατφόρμα της, έκανε τη Vodafone TV μια θελκτική εναλλακτική επιλογή για τους καταναλωτές, φτάνοντας πλέον τους 200.000 συνδρομητές, με την εταιρεία να εκτιμά πως θα συνεχιστεί η αυξητική τάση και τη φετινή χρονιά.
Η συμφωνία Netflix με DT που φέρνει τον κολοσσό στην Cosmote TV
Υπενθυμίζουμε πως η μητρική του ΟΤΕ, Deutsche Telekom,στις αρχές Μαρτίου είχε ανακοινώσει στρατηγική συνεργασία με το Netflix στην Ευρώπη, η οποία θα ξεκινήσει από Κροατία και Ουγγαρία και μέσα στη χρονιά θα πάει και στις υπόλοιπες χώρες που υπάρχουν οι θυγατρικές του ομίλου, ανάμεσα τους και η Ελλάδα.
Με τις Over The Top (OTT) πλατφόρμες που μεταφέρουν το τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτύου σε κάθε είδους συσκευές, από «έξυπνες» τηλεοράσεις μέχρι κινητά και tablet και επιτρέπουν στον χρήστη να επιλέγει ο ίδιος τι θα παρακολουθήσει, να κερδίζουν συνεχώς έδαφος δεν αποκλείεται πάντως να ενσωματωθεί το Netflix στην αντίστοιχη πλατφόρμα της Cosmote TV που σημειώνει αλματώδη άνοδο στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η ενσωμάτωση του Netflix, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί είτε με έναν παρόμοιο τρόπο όπως το Disney+ στη Vodafone TV, που έχει αποτελέσει και παράγοντα της ραγδαίας ανάπτυξης της, ή μπορεί να υπάρξει μια παράλληλη συνδρομή, με κάποιους πρώτους μήνες να είναι ίσως δωρεάν. Ωστόσο δύσκολα αυτή η συνεργασία τουλάχιστον, όσον αφορά τα ελληνικά δεδομένα, θα φέρει τις επιτυχημένες παραγωγές της Cosmote TV στην πλατφόρμα του Netflix καθώς δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση η συνδρομητική του ΟΤΕ να χάσει τα σπουδαία «πετράδια» της.
Πολλοί, πάντως, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν εξελίξεις σχετικά με την είσοδο του Netflix στη Cosmote TV το καλοκαίρι, με τον ΟΤΕ να έχει τη μεγάλη ευκαιρία να παρουσιάσει μια δυναμική εμπορική πολιτική που θα περιλαμβάνει τη πλατφόρμα streaming, την ανανέωση της τριετίας του Champions League, Europa League, Conference League, σε συνδυασμό και με τις κορυφαίες ομάδες της Super League, ανεβάζοντας τον πήχη του ανταγωνισμού για Vodafone και Nova.