ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Η «μάχη» των μεριδίων στο ηλεκτρικό ρεύμα και η σταθερή κυριαρχία της ΔΕΗ

Στην Ευρώπη, η γενιά των millenials έχει φέρει τα «πάνω κάτω» στην αγορά ρεύματος, καθώς μετακινείται μεταξύ προμηθευτών το 20-25% της συνολικής αγοράς. Στην Ελλάδα, η ΔΕΗ διατηρεί σταθερά μερίδιο άνω του 60%.

Δύσκολα αλλάζουν τα νοικοκυριά προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς το ποσοστό της αγοράς που συγκεντρώνει η ΔΕΗ παραμένει σταθερά υψηλό, κοντά στο 63%, αν και πρόκειται για τάση που εκτιμάται ότι θα αλλάξει με τη νέα γενιά των καταναλωτών.

Στην Ευρώπη, η γενιά των millenials, δηλαδή αυτοί που είναι γεννημένοι μεταξύ των ετών 1981-1996 έχει φέρει τα «πάνω κάτω» στην αγορά ρεύματος, όπου το ποσοστό των πελατών που μετακινείται μεταξύ προμηθευτών αφορά το 20-25% της συνολικής αγοράς.

Με χρήση της τεχνολογίας που προσφέρει στοιχεία κατανάλωσης ρεύματος στο κινητό τηλέφωνο και άμεση επαφή που έχουν με τους παρόχους μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι millenials αναπτύσσουν μια διαφορετική σχέση με τους προμηθευτές που μεταβάλλεται από τη μια στιγμή στην άλλη, σύμφωνα με έρευνες.

Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, που μάλλον «τεμπελιάζουν» όταν πρόκειται για την αναζήτηση καλύτερης προσφοράς και μένουν πιο «πιστοί» στις ίδιες εταιρείες ενέργειας, σε ένα φαινόμενο που είναι ιδιαίτερα εμφανές στην Ελλάδα. «Δύσκολα αλλάζει κάποιος εταιρεία στην Ελλάδα. Πρέπει κάποιο πρόβλημα να προκύψει, όπως ένας πολύ υψηλός λογαριασμός ή να δυσαρεστηθεί ο πελάτης από την εξυπηρέτηση πελατών», τονίζουν κύκλοι της αγοράς στο Business Daily.

«Σχεδόν όλοι οι καινούργιοι πελάτες μας προέρχονται από άλλον εναλλακτικό φορέα. Οι πιο πιστοί πελάτες της αγοράς είναι αυτοί της ΔΕΗ», προσθέτουν οι ίδιοι.

Σύμφωνα με στοιχεία από το μηνιαίο δελτίο ενέργειας του ΑΔΜΗΕ για τον Μάρτιο, η ΔΕΗ συγκεντρώνει με μεγάλη διαφορά το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς στους πελάτες χαμηλής τάσης που αφορά τις κατοικίες. Συγκεκριμένα, το μερίδιο της ΔΕΗ ανέρχεται στο 62,7% έναντι του ποσοστού 64,4% ένα χρόνο νωρίτερα και 65.4% τον Μάρτιο του 2022. Στη δεύτερη θέσης της κατάταξης βρίσκεται η Mytilineos με 9,2% και στην τρίτη η ΗΡΩΝ με 6,5%.

Με εκπτώσεις και προσφορές δίνουν αγώνα οι πάροχοι να πάρουν πελάτες από τη ΔΕΗ, συχνά προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από το πρώην μονοπώλιο. Σημειώνεται ότι στα οικιακά τιμολόγια της αγοράς που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η ΡΑΑΕΥ για τον Μάιο, οι τιμές ανά κιλοβατώρα που προσφέρει η ΔΕΗ είναι υψηλότερες από πολλούς άλλους στην αγορά.

Τα τελευταία χρόνια, η Mytilineos φαίνεται να είναι από τις κερδισμένες εταιρείες αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς στο 9,2% από 6,3% το 2022, όπως, επίσης, και η NRG που αύξησε το μερίδιο της στο 5,4% από 3,8% πριν από δύο χρόνια. Στον αντίποδα, το μερίδιο της Elpedison συρρικνώθηκε οριακά στο 4,8% από 5% το 2022. Σημειώνεται ότι το συνολικό μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ, σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, ανέρχεται στο 50,76% το 2024.

Εκπρόσωπος Φορτίου χαμηλής τάσηςΜερίδιο αγοράς
ΔΕΗ62,69%
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ9,16%
ΗΡΩΝ6,51%
ELPEDISON4,75%
NRG5,41%
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ2,92%
ΖΕΝΙΘ3,94%
VOLTERRA0,78%
VOLTON1,74%
ΔΕΗ_ΠΚΥ1,45%
ΕΛΙΝΟΙΛ0,13%
EUNICE TRAD0,14%
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ_ΠΚΥ0,09%
ΟΤΕ0,04%
ELPEDISON_ΠΚΥ0,07%
ΗΡΩΝ_ΠΚΥ0,07%
NRG_ΠΚΥ0,06%
ΕΛΤΑ0,03%
SOLAR ENERGY0,03%
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Revma, Times, Ilektriko, Electricity, Energeia, Energy
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόνο 3% η μείωση στις τιμές ρεύματος παρά την πτώση 11% στη χονδρική

Το κόστος των ρευματοκλοπών επιβάλλεται για δεύτερο μήνα από τον ΔΕΔΔΗΕ στους καταναλωτές και δεν επιτρέπει να ελαφρυνθούν οι λογαριασμοί κατ' αντιστοιχία με την υποχώρηση των τιμών χονδρικής.
energeia-reuma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς διαμορφώνονται τα τιμολόγια όλων των παρόχων ρεύματος για τον Μάιο

Σε μειώσεις των «πράσινων» τιμολογίων προχώρησαν οι περισσότεροι προμηθευτές ρεύματος με μόλις τέσσερις εταιρείες να αυξάνουν τις τιμές. Μείωσε και το νυχτερινό τιμολόγιο η ΔΕΗ.
revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη προμηθευτών και καταναλωτών για τα «φέσια» στο ηλεκτρικό ρεύμα

Νέους κανόνες για τα χρέη και τον ενεργειακό τουρισμό διαμορφώνει μετά το Πάσχα η Ρυθμιστική Αρχή. Τι λένε οι προμηθευτές για την αλλαγή προμηθευτή και τι ζητούν οι ενώσεις των καταναλωτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλασιάζεται ο εθνικός στόχος για τις φυσικές μπαταρίες ενέργειας

Οι μονάδες αντλησιοταμίευσης παίρνουν προτεραιότητα στο νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, ώστε να αυξηθεί η αποθήκευση ενέργειας και να ισορροπήσει το σύστημα. Μεγάλες επενδύσεις από ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και ΔΕΗ.