ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
Φωτο: Shutterstock

Μόνο 0,5% η μέση αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ το α' τρίμηνο

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,2% με αύξηση του όγκου κατά 1,7% και της μέσης τιμής κατά 0,5%. Στα τρόφιμα οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, ελάχιστες αυξήσεις σε είδη υγιεινής, σπιτιού και καλλυντικά.

Εικόνα αποθέρμανσης των ανατιμήσεων δίνουν τα στοιχεία για τις πωλήσεις προϊόντων ευρείας κατανάλωσης το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σε επίπεδα χαμηλότερα του επίσημου πληθωρισμού «έτρεξαν» οι πωλήσεις των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, καθώς η αύξηση τους ανέρχεται στο 2,2%, ενώ ο πληθωρισμός ήταν 3,2%.

Παράλληλα ο όγκος των πωλήσεων είναι θετικός, καθώς αυξήθηκε κατά 1,7% στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου και η μέση αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος ανήλθε στο 0,5%, σύμφωνα με την μηνιαία έρευνα της Circana. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των πωλήσεων του τριμήνου στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στα 2,847 δισ. ευρώ έναντι 2,770 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι πωλήσεις στην κατηγορία των τροφίμων ανήλθαν στο ίδιο διάστημα στα 2,345 δισ. ευρώ έναντι 2,27 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023. Ενώ, αντιθέτως, στις άλλες κατηγορίες προϊόντων η άνοδος ήταν ανεπαίσθητη. Τούτο πρακτικά σημαίνει πως στις κατηγορίες των τροφίμων έγιναν και οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, ενώ στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής, καλλυντικών και καθαρισμού σπιτιού, οι ανατιμήσεις περιορίστηκαν σημαντικά.

Επίσης, σύμφωνα με τη Circana, οι τύποι των καταστημάτων με τις καλύτερες επιδόσεις παραμένουν τα πολύ μικρά καταστήματα και τα πολύ μεγάλα καταστήματα. Ειδικότερα, στα καταστήματα ως και 400 τ.μ. οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,3% έναντι του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου, ακολουθούν τα καταστήματα με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ. με αύξηση 3,9%, στην τρίτη θέση βρίσκονται όσα έχουν επιφάνειες από 400 τ.μ. ως και 1.000 τ.μ. με αύξηση 1,8% και στην τέταρτη θέση το κλασικό μέγεθος του σούπερ μάρκετ από 1.000 τ.μ. ως και 2.500 τ.μ. με αύξηση 1,3%.

Στην πρώτη θέση ως προς τις γεωγραφικές περιοχές βρίσκονται η Κρήτη με ανάπτυξη 5% και η Βόρειος Ελλάδα με 4,8%, ακολουθούν η Πελοπόννησος με 3,9% και η Κεντρική Ελλάδα με 2,7%, στην επόμενη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 2,1% και στην τελευταία θέση η Αττική με 0,9%.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Έτσι στο πρώτο τρίμηνο του 2024 το μερίδιο των pl στο σύνολο της αγοράς ανήλθε στο 27,1% και η κατηγορία τρέχει με ρυθμό 4,2%, ενώ το μερίδιο των επωνύμων διαμορφώθηκε στο 72,9% και ο ρυθμός ανάπτυξης του ήταν 1,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση τζίρου 5% το Πάσχα στα σούπερ μάρκετ, με ζημιές πούλησαν το αρνί

Η παρέμβαση του υπ. Ανάπτυξης κατέβασε στα 10 ευρώ τη μέση τιμή στο αρνί και ανάγκασε τα σούπερ μάρκετ να πουλήσουν με ζημιά, αλλά η χαμηλή τιμή λειτούργησε σαν «κράχτης» και αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε άλλα είδη.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποσύρουν ανατιμήσεις προϊόντων για να μπορούν να κάνουν προσφορές

Τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι κυβερνητικές ρυθμίσεις προσπαθούν να ερμηνεύσουν σούπερ μάρκετ και προμηθευτές. Θα επιτρέπονται προσφορές σε 44 κατηγορίες προϊόντων όταν πλησιάζει η ημερομηνία λήξης.