ΓΔ: 1413.13 0.33% Τζίρος: 137.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
Φωτο: Shutterstock

Μόνο 0,5% η μέση αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ το α' τρίμηνο

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,2% με αύξηση του όγκου κατά 1,7% και της μέσης τιμής κατά 0,5%. Στα τρόφιμα οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, ελάχιστες αυξήσεις σε είδη υγιεινής, σπιτιού και καλλυντικά.

Εικόνα αποθέρμανσης των ανατιμήσεων δίνουν τα στοιχεία για τις πωλήσεις προϊόντων ευρείας κατανάλωσης το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σε επίπεδα χαμηλότερα του επίσημου πληθωρισμού «έτρεξαν» οι πωλήσεις των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, καθώς η αύξηση τους ανέρχεται στο 2,2%, ενώ ο πληθωρισμός ήταν 3,2%.

Παράλληλα ο όγκος των πωλήσεων είναι θετικός, καθώς αυξήθηκε κατά 1,7% στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου και η μέση αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος ανήλθε στο 0,5%, σύμφωνα με την μηνιαία έρευνα της Circana. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των πωλήσεων του τριμήνου στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στα 2,847 δισ. ευρώ έναντι 2,770 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι πωλήσεις στην κατηγορία των τροφίμων ανήλθαν στο ίδιο διάστημα στα 2,345 δισ. ευρώ έναντι 2,27 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023. Ενώ, αντιθέτως, στις άλλες κατηγορίες προϊόντων η άνοδος ήταν ανεπαίσθητη. Τούτο πρακτικά σημαίνει πως στις κατηγορίες των τροφίμων έγιναν και οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, ενώ στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής, καλλυντικών και καθαρισμού σπιτιού, οι ανατιμήσεις περιορίστηκαν σημαντικά.

Επίσης, σύμφωνα με τη Circana, οι τύποι των καταστημάτων με τις καλύτερες επιδόσεις παραμένουν τα πολύ μικρά καταστήματα και τα πολύ μεγάλα καταστήματα. Ειδικότερα, στα καταστήματα ως και 400 τ.μ. οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,3% έναντι του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου, ακολουθούν τα καταστήματα με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ. με αύξηση 3,9%, στην τρίτη θέση βρίσκονται όσα έχουν επιφάνειες από 400 τ.μ. ως και 1.000 τ.μ. με αύξηση 1,8% και στην τέταρτη θέση το κλασικό μέγεθος του σούπερ μάρκετ από 1.000 τ.μ. ως και 2.500 τ.μ. με αύξηση 1,3%.

Στην πρώτη θέση ως προς τις γεωγραφικές περιοχές βρίσκονται η Κρήτη με ανάπτυξη 5% και η Βόρειος Ελλάδα με 4,8%, ακολουθούν η Πελοπόννησος με 3,9% και η Κεντρική Ελλάδα με 2,7%, στην επόμενη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 2,1% και στην τελευταία θέση η Αττική με 0,9%.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Έτσι στο πρώτο τρίμηνο του 2024 το μερίδιο των pl στο σύνολο της αγοράς ανήλθε στο 27,1% και η κατηγορία τρέχει με ρυθμό 4,2%, ενώ το μερίδιο των επωνύμων διαμορφώθηκε στο 72,9% και ο ρυθμός ανάπτυξης του ήταν 1,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.