ΓΔ: 1382.68 0.06% Τζίρος: 149.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
Ekptoseis, Sales, Discounts
Φωτο: Shutterstock

Μείωση τζίρου για 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας

Σχεδόν ένας στους δύο εμπόρους εκφράζει αισιοδοξία για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, ενώ προβληματισμό προκαλεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αλλά και διασύνδεση POS με την ΑΑΔΕ.

Απογοητευτικό ήταν για τους εμπόρους του δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου ως προς τους τζίρους των χειμερινών εκπτώσεων, καθώς το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν μάλλον υποτονικό σε σχέση με πέρσι. 7 στους 10 ερωτηθέντες στην έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ανέφερε ότι είχε ίδιο ή μειωμένο τζίρο φέτος συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με το ποσοστό όσων ανέφεραν καλύτερες επιδόσεις να είναι σαφώς μειωμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικότερα, καλύτερο τζίρο πέτυχε το 35,9% φέτος, από 48,2% που ήταν πέρσι, ενώ ίδιο τζίρο είχε το 19,3% του δείγματος (20,3% πέρσι) και χειρότερες πωλήσεις ανέφερε το 43,8% των ερωτηθέντων φέτος, ποσοστό σημαντικά αυξημένο από το 31,4% που ήταν πέρσι. Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα για τις εμπορικές επιχειρήσεις που λειτουργούν και μέσω e-shop, καθώς το 35% ανέφερε ότι πέτυχε καλύτερες επιδόσεις φέτος, και το 18,1% ανέφερε το αντίθετο, ενώ το 19,6% είχε σταθερές πωλήσεις την φετινή εκπτωτική περίοδο.

Η έρευνα του ΕΣΑ πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπαλτά, Διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ, το διάστημα από 23 έως 28 Φεβρουαρίου 2024, σε δείγμα 410 επιχειρήσεων, κυρίως από τους κλάδους ένδυσης/υπόδησης, αλλά και των αθλητικών, του κοσμήματος, των καλλυντικών, των επίπλων, των υφασμάτων, των ηλεκτρικών και των οπτικών ειδών. Καλύπτει δε κυρίως τις περιοχές του κέντρου της Αθήνας, της τουριστικής περιοχής της Πλάκας, καθώς και των περιφερειακών αγορών του δήμου Αθηναίων.

Σε σχέση με τις προσδοκίες των εμπόρων το επόμενο εξάμηνο, η πλειονότητα, ή ποσοστό 46,6% αναμένει βελτίωση των πωλήσεων, ενώ το 17,3% εκτιμά το αντίθετο και το 32,9% αναμένει σταθερό τζίρο. Να σημειωθεί ότι στην περσινή αντίστοιχη έρευνα του ΕΣΑ, το ποσοστό όσων δήλωναν αισιοδοξία για τις πωλήσεις το επόμενο εξάμηνο ανερχόταν σε 61,4%, ενώ αρνητική μεταβολή εκτιμούσε μόλις το 8% των ερωτηθέντων. Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη της τουριστικής περιόδου εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην βελτίωση του κλίματος στην αγορά συνολικά.

Το ζήτημα της διασύνδεσης του POS με την ΑΑΔΕ αποτελεί επίσης πηγή προβληματισμού για τον εμπορικό κόσμο, με μόλις 1 στους 2 να αναφέρει ότι έχει ήδη προχωρήσει στην σχετική προσαρμογή. Πιο συγκεκριμένα, το 47,8% ανέφερε άτι η σύνδεση είναι ήδη λειτουργική, το 26,1% ανέφερε το αντίθετο, λόγω προβλημάτων του παρόχου, ενώ το 24,9% δήλωσε ότι δεν είναι ακόμη έτοιμη. Σε ό,τι αφορά τέλος την ψηφιακή κάρτα εργασίας, το 77,5% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι είναι ενημερωμένοι, έναντι 18,6% που ανέφεραν το αντίθετο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο πρόεδρος του ΕΣΑ, κ. Στ. Καφούνης, επεσήμανε ότι επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας κατά την φετινή εκπτωτική περίοδο ήταν οι πολλαπλές πορείες και διαδηλώσεις σε σχέση με την περσινή περίοδο, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τον τζίρο ειδικά των μικρών καταστημάτων που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο κέντρο της Αθήνας και δεν έχουν αλλού παραρτήματα. Τέλος, ο πληθωρισμός και το αυξημένο λειτουργικό κόστος των καταστημάτων λιανικής επηρέασαν αρνητικά την ζήτηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διψήφια αύξηση τζίρου στο εμπόριο το δ' τρίμηνο, έπιασε τα 11 δισ. ευρώ

Ρεαλιστική κρίνεται από τους εμπόρους η αύξηση του φετινού τζίρου τελευταίου τριμήνου κατά 1 δισ. με ώθηση από την περίοδο των εορτών. Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζεται για την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου τη Δευτέρα.
Ekptoseis, Discounts, Sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπό πίεση η αγορά, κάμψη τζίρου για 1 στους 2 εμπόρους το φετινό καλοκαίρι

Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στην εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας ανέφεραν κάμψη τζίρου κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο συγκριτικά με πέρσι. Ο τουρισμός δεν έσωσε την παρτίδα.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τις τιμές οι έμποροι για να δώσουν ώθηση στη ζήτηση

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις ή αναβάλλουν τις αγορές τους. Οι έμποροι των μη βασικών αγαθών συγκρατούν τις τιμές και «ποντάρουν» στον τουρισμό.