ΓΔ: 1382.68 0.06% Τζίρος: 149.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
Φώτο: Dimitris Kapantais / SOOC

«Πυρά» Στουρνάρα σε ΚΕΠΕ, η πώληση της Nova και ένα θαύμα για τη Γιούλα

Ύστατη προσπάθεια της κυβέρνησης για τη διάσωση της Γιούλα, η BC Partners αναζητά αγοραστές για τη Nova, το «ξήλωμα» διαγωνισμών, εξελίξεις στην Παυλίδης, τα κέρδη της ΤτΕ, οι προμήθειες των POS, η σύνδεση Αεροδρομίου - Αθήνας με ρυθμούς 2004 και οι τουαλέτες - αξιοθέατα στο Τόκιο.

Το «λουκέτο» στη Γιούλα έχει προβληματίσει την κυβέρνηση, καθώς, εκτός από τους 150 εργαζόμενους που θα βρεθούν στο δρόμο, επρόκειτο για μια ιστορική βιομηχανία και τη μοναδική εν λειτουργία υαλουργία στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν κυβερνητικές παραινέσεις σε γνωστή φαρμακοβιομηχανία να αναλάβει την επαναλειτουργία της, με δεδομένο ότι υπάρχει μια επιχειρηματική συνάφεια, αφού οι φαρμακοβιομηχανίες προμηθεύονται φαρμακευτικό γυαλί από τις υαλουργίες. Είναι μια δύσκολη εξίσωση και αν θα βρεθεί ο ...γενναίος που θα επιχειρήσει να διατηρήσει εν ζωή τη Γιούλα θα πρέπει να λάβει εγγυήσεις για χαμηλά ενεργειακά κόστη,  όπως κάνουν άλλες κυβερνήσεις στην Ευρώπη.  

-- Στην κυβέρνηση τα έχουν και με τους Πορτογάλους που έκλεισαν την ελληνική εταιρεία, χαρακτηρίζοντας unfair την κίνηση εκ μέρους τους να κλείσουν με την πρώτη δυσκολία τη θυγατρική, ιδίως όταν τα μεγέθη της είναι αναστρέψιμα.


Αναζητά αγοραστές για τη Nova η BC Partners

Τους τελευταίους μήνες η Nova έχει συνδεθεί με αρκετά σενάρια πώλησης, καθώς αποτελεί πρόθεση της BC Partners να αποχωρήσει από τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο και φαίνεται να υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον. Όπως φαίνεται, οι εξελίξεις μπορεί να είναι και άμεσες, καθώς έχουν ξεκινήσει διαδικασίες due diligence στη Nova, με στόχο να παρουσιάσει έναν λεπτομερή φάκελο στους επίδοξους αγοραστές, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι δεν αργεί η ανακοίνωση ενός deal. Σύμφωνα με πληροφορίες, η BC Partners έχει απευθυνθεί στις Morgan Stanley και JP Morgan προκειμένου να διερευνήσουν πιθανή πώληση της United Group, με την Etisalat, τηλεπικοινωνιακή εταιρία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και τη Saudi Telecom να έχουν αναφερθεί μεταξύ των «μνηστήρων» όπως επίσης και το fund CVC αλλά και η ΔΕΗ, η οποία έχει διαψεύσει κατηγορηματικά την οποιαδήποτε διάθεση να εισέλθει και στη λιανική.


«Πυρά» Στουρνάρα στο ΚΕΠΕ

Δεν είναι συνηθισμένο, αλλά το είδαμε να συμβαίνει χθες στη Βουλή: ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, παρενέβη στη συζήτηση που έχει προκαλέσει εδώ και αρκετό καιρό μια ανάλυση του ΚΕΠΕ για το κόστος της στήριξης των τραπεζών από το Δημόσιο, «αδειάζοντας» το ΚΕΠΕ. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, είχε απαντήσει πολύ αυστηρά στους ερευνητές του ΚΕΠΕ, που διευθύνεται από τον καθηγητή Π. Λιαργκόβα, τονίζοντας ότι το κράτος βγήκε κερδισμένο περίπου κατά 3,5 δισ. από τις ανακεφαλαιοποιήσεις, κυρίως επειδή «κουρεύτηκαν» τα κρατικά ομόλογα που κατείχαν οι ελληνικές τράπεζες. Ο Γ. Στουρνάρας τόνισε χθες ακριβώς το ίδιο, ότι τα οφέλη συνολικά είναι τάξεως των 3,5 δισ. ευρώ και μάλιστα παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία που υποστηρίζουν αυτούς τους υπολογισμούς. Το ΚΕΠΕ από τη δεκαετία του ’60 έχει δημιουργήσει καλό όνομα για την ερευνητική δουλειά του στα θέματα της οικονομίας, αλλά σε αυτή την περίπτωση έδωσε στη δημοσιότητα μια πολύ πρόχειρη προσέγγιση για ένα πολύ σοβαρό θέμα. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το «άδειασμα» από τον Γ. Στουρνάρα.

-- Από τα παραλειπόμενα της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή για την ανακεφαλαιοποίηση ξεχώρισε ο Νίκος Παππάς, πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, που με πάθος κουνούσε τα δάχτυλα μιλώντας στη Βουλή αγανακτισμένος με τα τόσα δισ. των φορολογούμενων που χάθηκαν στις τράπεζες. Πραγματικά φοβερή εικόνα. Αλήθεια, τι θα ακούγαμε από τον κ. Παππά αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε κερδίσει τις εκλογές, δεν είχε σχηματίσει κυβέρνηση, δεν μας είχε φορτώσει με ένα νέο μνημόνιο και δεν είχαν... μηδενιστεί οι τιμές των τραπεζικών μετοχών μετά την «ηρωϊκή» διαπραγμάτευση, το κλείσιμο των τραπεζών και την επιβολή capital controls; Τι θα ακούγαμε αλήθεια; Δυστυχώς βέβαια για τον κ. Παππά, ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές, και κυβέρνησε, και έκλεισε τις τράπεζες με τον κ. Παππά να δηλώνει μετά το δημοψήφισμα του 2015, με αυτή την υπέροχη ελαφρότητα που τον διακρίνει, ότι... ξημερώνει μια όμορφη ημέρα. 


Το «ξήλωμα» διαγωνισμών

Αν και όλοι συμφωνούν ότι έργα και χρηματοδότηση θα πρέπει να πηγαίνουν χέρι - χέρι για να μην έχουμε απρόοπτα, οι δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ότι επανεξετάζονται ακόμα κι εν εξελίξει διαγωνισμοί, μιας και οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι έχουν φέρει ανησυχίες. Πριν λίγες ημέρες μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της AVAX, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, σε τραπέζι συζήτησης παρόντος του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, είπε πως θεωρεί αδιανόητο να απενταχθεί ένα έργο που σχεδιάστηκε, δημοπρατήθηκε κι έχει και προσωρινό ανάδοχο. Στην ίδια συζήτηση, ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περδικάρης ζήτησε να υπάρχει καθαρός ορίζοντας χρηματοδοτήσεων βάσει ενός εθνικού σχεδιασμού, ώστε και οι επιχειρήσεις να μπορούν να κάνουν τα επενδυτικά τους πλάνα. Αν και κανείς δεν το είπε ανοιχτά, η συζήτηση αυτή αφορά τις «πολυπόθητες» επεκτάσεις της Αττικής Οδού, από τη λεωφόρο Κύμης ως τις πρότυπες προτάσεις. Οι δημόσιοι τόνοι από πλευράς των κατασκευαστών έμειναν στο πλαίσιο της αστικής ευγένειας, αλλά είναι σαφές ότι το «ξήλωμα» εν εξελίξει διαγωνισμών προκαλεί έντονη νευρικότητα στις εταιρείες.


Διενέξεων συνέχεια στη Μάρμαρα Παυλίδης

Καλά κρατεί η μάχη που έχει ξεσπάσει στην μάρμαρα Παυλίδης, υπόθεση για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική διερεύνηση από τη Δικαιοσύνη, μετά την καταγγελία της Χριστίνας και του Κυριάκου Παυλίδη ότι ο αδελφός τους Χριστόφορος τούς «άρπαξε» την εταιρεία, καταγγελία που ο Χριστόφορος αποκρούει με οργή. Όπως μαθαίνουμε, στο «κάδρο» μπαίνουν και κάποια ανώτατα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας, καθώς τα δυο καταγγέλλοντα αδέλφια φαίνεται ότι βάζουν θέμα για τις αμοιβές που έλαβαν κατά το μεταβατικό στάδιο που η Παυλίδης είχε περάσει στον έλεγχο του fund ECM, αμοιβές που ξεπερνούν τα 2 εκατ. ευρώ. Όπως μας μεταφέρουν, πρόκειται για στελέχη που παρέμειναν στη διοίκηση της εταιρείας ανεπηρέαστα από τις μεγάλες μετοχικές αλλαγές και εξακολουθούν να αποτελούν την αιχμή της διοίκησης και τώρα που η εταιρεία πέρασε στον πλήρη έλεγχο του Χριστόφορου Παυλίδη. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η σχετική απόφαση για τις επίμαχες αμοιβές πάρθηκε στις 31 Μαΐου 2023 και έρχεται σε κόντρα με άλλες πάγιες αποφάσεις του ΔΣ από το 2013 και μετά, να μην υπάρχουν τέτοιου είδους αμοιβές. 


Πρωταθλήτρια κερδών η ΤτΕ

Νησίδα κερδοφορίας σε ένα πέλαγος ζημιών που έχουν υποστεί οι κεντρικές τράπεζες από τα αυξημένα επιτόκια ήταν το 2023 η Τράπεζα της Ελλάδος. Όπως διαβάζουμε στην Έκθεση Διοικητή, η ΕΚΤ είχε ζημιές 1,6 δισ. το 2022, που αυξήθηκαν στα 7,9 δισ. το 2023, ενώ για την κεντρική τράπεζα της Ολλανδίας οι ζημιές ανήλθαν στα 460 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η Τράπεζα της Ελλάδος είναι μια από τις λίγες τράπεζες στη ζώνη του ευρώ που παρέμειναν κερδοφόρες και το 2022 (κέρδη ύψους 456,8 εκατ. ευρώ) και το 2023 (κέρδη 98,7 εκατ. ευρώ)». Πώς επιτεύχθηκε αυτό; «Τρεις βασικοί λόγοι ερμηνεύουν το αποτέλεσμα αυτό», αναφέρει η ΤτΕ. «Πρώτον, η διάρθρωση του επενδυτικού χαρτοφυλακίου της Τράπεζας και η επιτυχής ενεργή διαχείρισή του. Δεύτερον, οι αποδόσεις των ελληνικών κρατικών ομολόγων που διακρατούνται στα χαρτοφυλάκιά της δεν ήταν τόσο χαμηλές ή αρνητικές όπως αυτές άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Τρίτον, το θετικό αποτέλεσμα από την αναδιανομή του νομισματικού εισοδήματος, που αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία επιμερισμού των κερδών και των ζημιών από τις πράξεις νομισματικής πολιτικής που διενεργούν οι Εθνικές Κεντρικές Τράπεζες του Ευρωσυστήματος».


Ψαλίδι στις προμήθειες POS

Κρατούν αρκετό καιρό, χωρίς αποτέλεσμα ως τώρα, οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με όλους τους εμπλεκόμενους στις συναλλαγές με POS και με πρώτο στόχο να πέσουν στο μηδέν -ή έστω να μειωθούν δραστικά- οι προμήθειες σε μικρές συναλλαγές -μέχρι 10 ευρώ. Τις τελευταίες ημέρες επικρατούσε ησυχία από αυτό το μέτωπο, αλλά χθες ο Κωστής Χατζηδάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι κάτι θα γίνει. Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε ότι «αναμένονται θετικές εξελίξεις στο επόμενο χρονικό διάστημα», ενώ σημείωσε ότι η κυβέρνηση έστειλε «μήνυμα προς όλους τους παράγοντες της αγοράς για μείωση των χρεώσεων στα POS, ιδιαίτερα όταν αφορούν σε μικρού ύψους συναλλαγές» και ότι το μήνυμα αυτό «έχει ήδη γίνει κατανοητό». Το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση είναι να γίνει κατανοητό το μήνυμα στους πιο μακρινούς παραλήπτες, στην Αμερική, όπου εδρεύουν οι διοικήσεις των κολοσσών Visa και Mastercard…


Αεροδρόμιο – Αθήνα ας ρυθμούς… 2004 

Την ιδιαίτερη σχέση της χώρας -κυβερνήσεων και αρμοδίων- με τον χρόνο, την επίλυση προβλημάτων, την οργάνωση και τον σχεδιασμό αποτυπώνει ανάγλυφα η σύνδεση του Αεροδρομίου Αθηνών με την πόλη μέσω του δικτύου του μετρό. Παρά το άλμα της τουριστικής κίνησης και τα εκατομμύρια τουριστών που έρχονται στη χώρα μας κατά κύριο λόγο μέσω του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών τα δρομολόγια του Μετρό προς Αθήνα πραγματοποιούνται κάθε… 36 λεπτά επίδοση που αποτελεί αρνητικό ρεκόρ, και μάλιστα με διαφορά, στην Ευρώπη. Με λίγα λόγια η σύνδεση του Αεροδρομίου με την πόλη γίνεται με την ίδια συχνότητα που γίνονταν το 2004, πριν 20 χρόνια, σύνδεση που μας την είχαν επιβάλει λόγω Ολυμπιακών Αγώνων. Από τότε και παρά το άλμα στην τουριστική κίνηση η σύνδεση με το Μετρό παραμένει όπως ήταν προ εικοσαετίας και τώρα οι αρμόδιοι ψάχνουν κάποιες λύσεις. Και αυτό, ενώ εδώ και χρόνια οι εικόνες με τις ουρές τουριστών που αναζητούν μέσο μεταφοράς για την πόλη παραπέμπουν σε τριτοκοσμική χώρα. Αλήθεια, το υπουργείο Τουρισμού δεν θα έπρεπε να πιέζει τόσα χρόνια να βρεθεί λύση στο πρόβλημα; Γενικότερα δεν θα έπρεπε να απασχολούνται με το πώς θα κάνουν τη ζωή των επισκεπτών ευκολότερη και πώς η Αθήνα θα μπορεί να στέκεται ανταγωνιστικά; Ίσως βέβαια να μην μένει και πολύ χρόνος, δεδομένων των τόσων συνεδρίων εντός και εκτός Ελλάδος, όπου οι υπουργοί Τουρισμού καμαρώνουν για το πόσο καλά πηγαίνει ο τουρισμός. 


Η ανοσία της αγοράς ακινήτων

Σε κάθε αγορά, υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι που «τρομοκρατούν» τους επενδυτές. Στο χρηματιστήριο οι επενδυτές παρακολουθούν στενά το νομισματικό ρίσκο, στις λιανικές πωλήσεις ελέγχεται συνεχώς η «εύθραυστη» ψυχολογία του καταναλωτή, ενώ στην αγορά ακινήτων οι γεωπολιτικές εξελίξεις παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών και της ζήτησης. Όχι όμως στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Έκθεση του Διοικητή για το έτος 2023, η δυναμική της αγοράς ακινήτων είναι τόσο ισχυρή που ξεπέρασε τις ανησυχίες των επενδυτών για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στις γύρω περιοχές. «Η ελληνική αγορά ακινήτων συνέχισε και το 2023 να προσελκύει επενδυτική ζήτηση, ιδιαίτερα για τα ακίνητα υψηλών προδιαγραφών, με αποτέλεσμα οι τιμές να κινηθούν περαιτέρω ανοδικά,» τονίζει η έκθεση. «Οι αβεβαιότητες που προέκυψαν κατά την τελευταία διετία από την εντεινόμενη γεωπολιτική αστάθεια δεν ανέκοψαν την ανοδική τάση των τιμών των ακινήτων και δεν φαίνεται προς το παρόν να επηρεάζουν σημαντικά την οικοδομική και επενδυτική δραστηριότητα». Από αυτό τι μπορούμε να συμπεράνουμε; Ότι η αγορά ακινήτων έχει μεγάλες αντοχές.


Τουαλέτες έγιναν αξιοθέατα στο Τόκιο 

Φαντάζει μάλλον εξωπραγματικό, αλλά ένα από τα νέα trends για όσους επιλέγουν να περάσουν μέρος των διακοπών τους στο Τόκιο είναι η επίσκεψη στις… δημόσιες τουαλέτες της πόλης. Μάλιστα, οι αρχές της πόλης έχουν δημιουργήσει ειδική περιήγηση, το Tokyo Toilet Shuttle, καθώς έχει ολοκληρωθεί το επονομαζόμενο “The Tokyo Toilet Project”. Υπό την αιγίδα της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Nippon Foundation, οι δημόσιες τουαλέτες της πόλης ανακαινίστηκαν πλήρως, με την καθαριότητα αλλά και τη χρήση υψηλής τεχνολογίας να είναι κάποια από τα βασικά τους χαρακτηριστικά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περιήγηση, στην οποία περιλαμβάνονται 9 τουαλέτες της γειτονιάς Σιμπούγια δεν είναι δωρεάν, αλλά κοστίζει 4.950 γεν (σχεδόν 33 δολάρια).  


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Skylakakis-Theodoros
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Mάχη στην Ένωση Τραπεζών, θεσμικοί στην Attica Bank και η πρώτη νίκη Σκυλακάκη

Ποιοι διεκδικούν τη νέα, υψηλή θέση στην Ένωση Τραπεζών, η Κομισιόν συζητά τις ελληνικές προτάσεις για το ρεύμα, τα πρόστιμα Χατζηδάκη σε δημόσιους λειτουργούς, η λατρεία για το ΙΧ και ο τζόγος στις εκλογές των ΗΠΑ.
mitsotakis_deth
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η «δυνατή» παροχή Μητσοτάκη, η Πολακιάδα στον ΣΥΡΙΖΑ και ο CEO με τηλεργασία

«Σήμα» από τη ΔΕΘ περιμένουν οι τράπεζες για στεγαστικά 2 δισ., η άγνοια Πολάκη για τις μη κερδοσκοπικές εταιρείες, το «μπόνους» 6 δισ. στα δημόσια έσοδα από τον πληθωρισμό και οι αποστάσεις της ΔΕΗ από τη Nova.
yiannis stournaras
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Στουρνάρας «καρφώνει» ΣΥΡΙΖΑ, εκπτώσεις σε διόδια και η δεξίωση στο Προεδρικό

Τα καρφιά του διοικητή της ΤτΕ για τη διακυβέρνηση Τσίπρα, γιατί ο Κασσελάκης δεν πήγε στον Δένδια, το όραμα Ψάλτη για την Alpha, η «απόσυρση» Μ. Αποστολάκη, το νέο μπλέξιμο ΑΔΜΗΕ και η διάψευση Hellenic Train.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Χάος με τα κομμένα χόρτα, τα 750 φύλλα της Αυγής, το ρεύμα και οι επενδυτές

Μια δημόσια διοίκηση που δεν μπορεί να μαζέψει ούτε... χόρτα, γιατί προβληματίζει τους επενδυτές το ρεύμα, τα μουσεία στα Ιωάννινα, το κινεζικό πλήγμα στην Ικτίνος, ο «ξαφνικός θάνατος» της καθημερινής Αυγής και η εμφυλιοπολεμική δήλωση Μακρόν.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η στροφή για τον φόρο στα διυλιστήρια, σιδηροδρομικά έργα, η ΤτΕ και ο Ποινικός

Η μεταβολή 180 μοιρών μετά το εκλογικό αποτέλεσμα, η ΤτΕ σε ρόλο κριτή για τις τράπεζες, πού κολλούν τα σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλία, η όρεξη για επενδύσεις σε ΑΠΕ και η αναδιοργάνωση της Alpha Leasing.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Νικητές και χαμένοι στον ΣΕΒ, η πολιορκία Χατζηδάκη και η φυγή οδηγών λεωφορείων

Η μη εκλογή στον ΣΕΒ του νέου CEO του ΟΤΕ, το ντου του Θ. Παφίλη (ΚΚΕ) στο ΥΠΟΙΚ, η επόμενη ημέρα της ΛΑΡΚΟ, οι κινήσεις του ΟΔΔΗΧ για τη μείωση του χρέους, λεωφορεία χωρίς οδηγούς - τεχνικούς, ο υπερτουρισμός, η Τέιλορ Σουίφτ και τα επιτόκια.